البرز- سید مجید موسوی گفت: استان البرز بیشترین عملکرد در هکتار تولیدات کشاورزی کشور را دارد.

البرز بیشترین عملکرد در هکتار تولیدات کشاورزی کشور را دارد

سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به عملکرد مثبت کشاورزان البرزی نسبت به آمار کشوری، اظهار کرد: متوسط عملکرد در هکتار محصولات زراعی بالاتر از ۲۵ تن در هکتار است که این رقم در کشور حدود ۱۳ تن است.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا گفت: در استان البرز در سال زراعی ۹۶-۹۷ حدود ۱۰۱۸۴ هکتار کشت گندم، ۴۸۹۵ هکتار جو و ۷۳۵ هکتار کلزا را داشتیم که به ترتیب از این سطوح میزان ۴۳۷۰۰ تن گندم، ۲۱۲۰۰ تن جو و ۱۳۶۰ تن کلزا برداشت شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال زراعی جدید نیز تا کنون ۹۷۵۲ هکتار گندم، ۷۴۶۶ هکتار جو و ۴۹۸ هکتار کلزا کشت شده است که پیش بینی می شود از این اراضی میزان ۵۶۰۷۴ تن گندم، ۳۴۹۴۱ تن جو و ۱۴۲۰ تن کلزا برداشت شود.

 موسوی به مهمترین علل افزایش تولید در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: بارندگی‌های مناسب و انجام مشاوره  و آموزش‌های ترویجی به کشاورزان در خصوص کشت ها وتوزیع به موقع نهاده ها از جمله موارد اثرگذار در این بخش بوده است. 

وی در پایان گفت: در راستای سیاست های حمایتی دولت، تمامی تولیدات گندم، جو و کلزای کشاورزان، به شکل تضمینی خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها