رئیس شورای شهر تهران ضمن تبریک انتصاب رئیس قوه قضائیه گفت: رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی یکی از موضوعات راهبردی است و شورای پنجم به عنوان مرجع سیاست‌گذار آمادگی خود را برای تعامل با دستگاه قضایی و ریاست جدید در مبارزه با فساد و رانت اعلام می‌کند.

محسن هاشمی: رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی از موضوعات راهبردی است

به گزارش قدس آنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، در افتتاح یک صد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی را به ریاست قوه قضائیه تبریک گفت و آرزوی موفقیت در جهت تحقق مأموریت‌ها و اهدافی که رهبر معظم انقلاب کرد.

وی با بیان این‌که دستگاه قضایی با حدود ۳۰ میلیون پرونده در جریان یکی از پرمشغله‌ترین نهادهای حکومتی است گفت:‌کاهش این معضل نیاز به اصلاح قوانین، رویه‌ها و عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در کشور دارد.

هاشمی گفت: دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی شکایات شهروندان از تصمیمات مدیریت شهری و هم محاکم حقوق دادگستری به عنوان مرجع رسیدگی به اختلافات حقوقی و ملکی بخش قابل توجهی از مشغله‌ خود را به موضوعات مابین شهروندان، شهرداری‌ها و اشخاص ثالث اختصاص دادند که می‌توان با پیگیری رویکرد پرونده‌زدایی بخشی از این معضلات، شکایت را با اصلاح قوانین، مقررات، رویه‌ها و تصمیم‌گیری‌های صحیح و به موقع کاهش داد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ بازرسی کل کشور نیز به عنوان یک نهاد عمومی نظارتی بر عملکرد مدیریت شهری نظارت دارد و همچنین دادگاه‌های کارکنان دولت و دادسرای نظامی نیز در حال رسیدگی به پرونده‌های مشکوک و مهم شهرداری تهران است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی شفاف و رسیدگی منصفانه، قاطع و صیانت از حقوق بیت‌المال، دستگاه قضایی در دوره جدید بتواند آسیب‌های وارده به اعتماد عمومی در سال‌های اخیر را ترمیم کند.

وی تأکید کرد: شورای پنجم به عنوان مرجع سیاست‌گذاری و ناظر بر عملکرد مدیریت شهری آمادگی خود را برای تعامل با دستگاه قضایی و ریاست جدید قوه قضائیه در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب در بهبود خدمت‌رسانی و مبارزه با فساد و رانت اعلام می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها