عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: توسعه روابط ایران و عراق فقط برای زمان تحریم نیست.

به گزارش قدس آنلاین، علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور به عراق، گفت: با توجه به اینکه دشمنان ایران و عراق فعالیت‌هایی در جهت دور کردن این دو کشور انجام می‌دهند انجام اینگونه سفرها برای خنثی کردن توطئه‌ها علیه هر دو کشور، بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه سفرهای اخیر مقامات ارشد دو کشور به ایران و عراق نشان از فعال و پویا بودن روابط‌ها است، ادامه داد: به  هر میزان که بتوانیم از توانمندی‌های دو کشور در جهت منافع ملی استفاده کنیم، می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت منافع ملی برداریم.

عضو  کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس  با تاکید بر اینکه باید حجم عظیمی از داد و ستد بازرگانی با همسایه غربی خود داشته باشیم، تصریح کرد: گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی میان ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه به خصوص در شرایط تحریم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه ما رابطه با عراق را تنها در زمان تحریم نمی‌خواهیم، اظهار داشت: رابطه با عراق یک رابطه راهبردی درازمدت است که با توجه به ویژگی‌های متعدد مشترک فرهنگی، تاریخی، دینی میان دو کشور و ارادتی که ملت ما نسبت به ساحت مقدس معصومین علیه السلام دارند، رابطه منحصر به فردی را رقم می زند.

بروجردی با بیان اینکه باید بسیاری از گره‌های موجود در عرصه‌های مختلف را باز کنیم، یادآورشد: با رایگان شدن ویزا برای دو ملت نیز گام‌های بلندی برای تقویت رابطه دو کشور برداشته شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها