خراسان شمالی- محمد علی شجاعی گفت: با نگاه ویژه وزیر کشور، عضویت خراسان شمالی در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور راهگشای حل بسیاری از مشکلات سرمایه گذاران می شود.

مدیران هر ضعفی را به نبود اعتبار ربط ندهند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در چهل و پنجمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در نشست گفت: اعتبار برای اعمال مدیریت و اجرای برنامه هاست، بنابراین هرگونه ضعفی را به نبود اعتبار ربط ندهید.

وی در این نشست اظهار داشت: وظیفه مدیران دولتی ایجاد شرایط لازم برای حضور فعال بخش خصوصی در استان است و بدانید اگر مسیری غیر از این تفکر طی شود، به طور قطع بیراهه رفتن است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه ای به حضور سرمایه گذاران خارجی در استان دارم و با این نگاه پیگیر حضور سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر در خراسان شمالی هستم.

شجاعی افزود: با اهتمام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ارائه پیشنهاد از بخش های مختلف خصوصی و دولتی سند توسعه استان تهیه شده است و سال ۹۸ این سند چراغ راه برای پیشبرد مباحث توسعه ای استان خواهد بود و هزینه کرد اعتبارات استانی، شهرستانی و تسهیلات مختلف اشتغالزا بر اساس این سند خواهد بود.

استاندار و رئیس کارگروه اشتغال خراسان شمالی با قدردانی از زحمات مدیران اجرایی، بانک های عامل و فرمانداران برای کسب رتبه های خوب در عناوین مختلف تسهیلات اشتغالزا، تصریح کرد: این جایگاه خوب موجب تمایل بیشتر سرمایه گذاران برای حضور در استان خواهد شد.

وی اشاره داشت: با نگاه ویژه وزیر کشور، عضویت خراسان شمالی در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور راهگشای حل بسیاری از مشکلات سرمایه گذاران می شود.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی گفت: پیگیر حضور مسئولان مختلف کشوری در استان هستم و در این سفرها موضوعات مختلف مطرح می شود که پیگیری مصوبات این سفرها بر عهده دستگاه اجرایی مربوط است.

شجاعی افزود: طرح توسعه فاز ۲ پتروشیمی از خواسته های مردم خراسان شمالی است که در نشست با مدیران شرکت شستا خواستم وظایف استان برای تحقق این هدف را اعلام کنند و در این خصوص نیز با مدیران اجرایی مربوط استان نشست داشتم و نتیجه آن سریعا برای مدیران این شرکت ارسال شد.

وی ادامه داد: تعامل و همکاری خوبی با نمایندگان استان برای پیگیری مشکلات استان دارم، چرا که معتقدم نداشته های استان با پیگیری قابل جبران است. وی تاکید کرد: فرمانداران مشکلات را در شهرستان ها نگه ندارند و در مواردی که موضوع در شهرستان قابل حل نیست، برای حل آن به استان مراجعه کنند.

استاندار با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهوری در اردیبهشت ۹۸ به خراسان شمالی، خطاب به مدیران حاضر در نشست دستور داد: طرح های مصوب سفر گذشته دولت به استان، بررسی و پروژه های با احتمال زیاد بهره برداری احصا شود.

تجهیز امکانات اردوگاه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) راهیان نور، پرداخت مطالبات پیمانکاران با هدف پرداخت معوقات کارگری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ارائه طرح های دولتی و بخش خصوصی توسط دستگاه های اجرایی برای جذب حمایت صندوق توسعه ملی، شناسایی ظرفیت های شهرستان ها برای ایجاد شهرک گلخانه ای توسط سازمان جهاد کشاورزی، نشست معاون عمرانی استاندار با فرمانداران و شرکت های خدمات رسان برای بررسی اعتراض واحدهای صنعتی به تعرفه ها، حل مشکل شرکت سایپا دیزل تا پایان سال ۹۷، شناسایی فضاهای روستایی با قابلیت ایجاد اماکن تجاری، توجه مدیران به اشتغال بانوان، ابلاغ قانون ایجاد بازارچه فروش محصولات تولیدی بانوان به شهرداران، برگزاری نشست بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار، بحرانی و مورد تملک بانک های استان، تاکید بر افزایش اختیارات مدیران دستگاه های اجرایی استان توسط وزارتخانه های متبوع و هم چنین توجه مدیران به مصوبات جلسات تنظیم بازار از دیگر موضوعات مورد طرح و تاکید استاندار در این نشست بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها