۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 648967

اعزام کاروان‌های عتبات نوروزی از امروز ۲۴ اسفندماه آغاز شد و تا ۹ فروردین‌ماه ادامه دارد که در این مدت حدود ۷۰ هزار زائر حسینی به عتبات مشرف می‌شوند.

آغاز اعزام  نوروزی کاروان‌های عتبات

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، در آستانه سال جدید سفرهای نوروزی نیز آغاز شده است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت امروز ۲۴ اسفندماه اولین کاروان‌های زیارتی نوروزی به عتبات مشرف شدند.

با آغاز اعزام‌های نوروزی عتبات افرادی که در بهمن‌ماه برای این سفر معنوی نام‌نویسی کرده بودند، به اعتاب مقدسه عراق مشرف می‌شوند.

هر سال با توجه به بالا بودن تقاضا برای سفر نوروزی به عتبات، سازمان حج و زیارت پیش ثبت‌نام  سفرهای نوروزی به عتبات را حدود دو ماه قبل از سال جدید آغاز می‌کند که امسال در پیش ثبت‌نام سفر نوروزی به عتبات با توجه به اینکه ایام نوروز مقارن با اعیاد رجبیه است، ۹۰ هزار نفر نام‌نویسی کردند که پس از قرعه‌کشی بر اساس ظرفیت‌ها حدود ۷۰ هزار نفر از ۲۴ اسفند تا ۹ فروردین‌ماه به عتبات مشرف می‌شوند.

به گفته مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت امسال با وجود افزایش نرخ دلار و هزینه‌ها همچنان تعداد متقاضیان سفر به عتبات بالا بود.

وی درباره هزینه‌های سفر به عتبات در نوروز نیز گفت: امسال باتوجه به افزایش نرخ دلار ونوسانات ارزی هزینه سفر به عتبات نیز افزایش پیدا کرد، به طوری که قیمت اعزام‌های هوایی از تهران به عتبات در نوروز  به ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان و اعزام‌های زمینی به عتبات در ایام نوروز از یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان افزایش یافته است. البته ما برای سهولت سفر زائران و برنامه‌ریزی بهتر سفرهای نورزی به عتبات را از ۵ تا ۹ روز در نظر گرفته‌ایم تا زائران بتوانند سفرهای خود بهتر مدیریت کنند.

به گزارش فارس، امسال حدود ۷۰ هزار زائر ایرانی از ۲۴ اسفندماه تا ۹ فروردین ماه به عتبات مشرف می‌شوند که پس از آن نیز اعزام‌های زائران به عتبات ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها