شهرداری منطقه ۱۰ تهران، در اقدامی عجیب اقدام به کندن چند اصله درخت از پیاده راه و تبدیل این گذرگاه عابر پیاده به پارکینگ کرد.

درختان را کندند تا پیاده‌رو، پارکینگ شود+ تصاویر

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، شهرداری منطقه ۱۰ تهران، برای ایجاد جای پارک خودرو، چند درخت را در پیاده راه از جا در آورد و محل کاشت آن‌ها را سیمان کرد است.

طبق تصاویری که از طریق شهروندان و ساکنان منطقه ۱۰ به دست خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان رسیده است، شهرداری ۳ اصله درخت را که خود سال گذشته مقابل یک ساختمان نوساز و دارای عقب نشینی کاشته بود، از جای درآورده است تا محل کاشت درختان تبدیل به پارکینگ خودروها شود.

طبق گزارش‌های اهالی این منطقه، شهرداری منطقه ۱۰ علت این اقدام را ایجاد مانع برای خودروهای امدادی توسط درختان اعلام کرده است. این در حالی است که درختان آنچنان که در تصاویر قابل مشاهده است، در پیاده راه کاشته شده بودند.

در همین خصوص شیروانی رئیس اداره فضای سبز منطقه ۱۰ پایتخت، گفت: این درختان در خیابان کاشته شده بود و مانع عبور خودروهای امدادی بودند.

قطع درخت

قطع درخت

اگرچه تصاویر موجود نشان می‌دهد که این درختان درپیاده رو کاشته شده بودند، اما شهرداری می‌گوید، دو سال دیگر این درختان بزرگ می‌شدند و با اشغال فضای کوچه مانع تردد خودروهای امدادی می‌شوند.

شیروانی تصریح کرد: یکی از ساکنین محل مدتی پیش برای اینکه بتواند برای خودرویش جای پارک تعبیه کند، این درختان را کاشته بود.

قطع درخت

وی ادامه داد: مدتی بعد عده ای دیگر از ساکنین محل با کاشت این درخت‌ها مخالفت و با مراجعه به شهرداری اعلام کردند که یک نفر در محل گذر مردم درخت کاشته و رفت و آمد را مختل کرده است.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۰ با بیان اینکه در پی این اعتراض بازرسی منطقه به فضای سبز نامه می‌زند که چرا به صورت غیرکارشناسی اقدام به کاشت درخت شده است، اظهار کرد: در همین راستا کمیسیون ماده ۷ شهرداری تشکیل جلسه می‌دهد و با تائید اینکه درختان به صورت غیر کارشناسی کاشته شده اند، رای به خارج کردن آن‌ها و تسطیح زمین می‌دهد.

قطع درخت

کمیسیون ماده ۷ شامل سه عضو است که اعضای آن را نماینده شورا، نماینده سازمان بوستانها و رئیس فضای سبز شهرداری منطقه تشکیل می دهد.

شیروانی به عنوان یک عضو این کمیسیون در پاسخ به این سوال که در همین راسته کوچه چندین تیربرق در زمین وجود دارد، و چرا نسبت به جمع آوری آن اقدام نشده است، گفت: اداره برق هم باید تیر برق ها را از زمین خارج کند.

قطع درخت

در شرایطی که شهرداری منطقه ۱۰ خود اذعان دارد که اعتراض شاکیان به خاطر جای پارک خودرو بوده و از سوی دیگر هم ادعا دارد که این درختان، محل عبور مردم و خودروهای امدادی را مسدود کرده بودند، حالا شرایطی به وجود آورده که خودروهای سواری، جای آن چند اصله درخت را گرفته اند و ضمن اشغال پیاده رو که محل عبور عابرین است، با پارک کردن در مقابل شیر آتش نشانی شرایط امداد را هم دچار مشکل کرده اند.

قطع درخت

قطع درخت

از سوی دیگر معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰، با تاکید بر اینکه هدف فردی که درخت کاشته بود، جلوگیری از پارک خودروی سایر ساکنین محل بود، گفت: وجود این درختان در پیاده رو برای ساکنین محل این مزاحمت ایجاد کرده بود، و موجب اذیت شدن آنها می شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حذف این چند اصله درخت توانسته برای چند خودرو جای پارک فراهم کند.

نکته قابل تامل در خصوص تصمیم شهرداری منطقه ۱۰ این است که اگرچه این منطقه یکی از پایین ترین سرانه های فضای سبز را در اختیار دارد اما مسئولان به شهروندان نیز اجازه کاشت درخت نمی دهند و برای تامین جای پارک حاضر هستند درختان را از ریشه درآوده و گذرگاه عابرین پیاده را به پارکینگ تبدیل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها