شب‌شعر مشترک شاعران ایرانی و افغانستانی با عنوان «قاف تا قاف» به یاد عطار در نیشابور برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین ، شب‌شعر «قاف تا قاف»، با حضور شاعرانی از افغانستان و ایران به مناسبت روز ملی عطار در دانشگاه نیشابور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، رئیس دانشگاه دولتی نیشابور با اشاره به ارزش‌های شعر فارسی در جهان و جایگاه عطار در اشاعه این ارزش‌ها گفت: اشعار عطار آینه تمام نمای آن زمان است و درد عنصر اصلی اشعار این عارف است که به دلیل انتقال این دردها؛ اشعارش برای همیشه جاودان مانده است.
حسن صادقی سمرجانی تصریح کرد: عطار علاوه بر درمان و پرداختن به امراض و دردهای جسمی در عطاری‌اش، دردهای روحی انسان‌ها را نیز موردتوجه قرار می‌داد.
در ادامه این برنامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور در سخنان کوتاهی گفت: سیاست بنیادین ما باید تأکید بر پیوندهای دیرین و حال دو کشور افغانستان و ایران در همه حوزه‌ها علی‌الخصوص تاریخی و فرهنگی و تأکید بر حوزه زبانی مشترک باشد تا توسعه و تقویت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشیم.

غلامحسین علیپور با اشاره به تاریخ نیشابور افزود: نیشابور به دلیل حضور و وجود حلقه‌های معرفتی و علمی همچون خیام، عطار و فضل ابن شاذان همیشه مرکز گسترش ارتباطات فرهنگی ایران به شمار می‌رفته است.

وی خاطرنشان کرد: مولانا و عطار نیشابوری دیدار تاریخی در نیشابور داشته‌اند که می‌توان این دو را نماد پیوند فرهنگی در دو شهر نیشابور و بلخ به نمایندگی از دو مشور دانشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تأکید کرد: امیدواریم برگزاری این‌گونه برنامه‌های مشترک باعث ارتباط بیشتر مردم با یکدیگر گردد.
در این مراسم جمعی از شاعران برجسته ایران و افغانستان همچون محمدکاظم کاظمی، مرتضی آخرتی، فضل‌الله قدسی، خدابخش صفادل، ابوطالب مظفری، حسن دلبری، ابوالفضل مبارز و زهرا حسین زاده به شعرخوانی پرداختند و گروه موسیقی افغانستان به اجرای موسیقی پرداخت.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها