سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی از تمهید سازوکار شفاف‌سازی کمک‌های مالی به سیل‌زدگان از سوی دستگاه‌های مختلف خبر داد.

امکان شفاف‌سازی مالی کمک‌های جمع‌آوری شده برای سیل‌زدگان فراهم شد
به گزارش قدس آنلاین ؛ قاضی مهدی حقدادی  اظهار داشت: با توجه به هماهنگی که به واسطه ورود جدی و به‌جای معاونت دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با سازمان داوطلبان هلال احمر مرکز کشور صورت گرفته این امکان فراهم شده که به‌ازای هر سازمان یا نهاد کد دستوری USSD مجزا و خاص که متصل به شماره حساب هلال احمر است تعریف و در اختیار آن نهاد متقاضی قرار گیرد تا از طریق آن کمک‌های نقدی جمع‌آوری شود.

 سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی عنوان کرد: از آنجا که شفاف‌سازی مالی در کمک‌رسانی و رساندن کمک به مقصد واقعی، هدف اصلی این طرح بوده لذا چنانچه سازمانی قصد جمع‌آوری کمک از اعضای زیرمجموعه خود را داشته باشد باید با ارائه تقاضانامه خود به سازمان هلال احمر درخواست تعریف و اعطاء کد ussd کند که این کد ویژگی منحصربه فرد داشته و بر همین اساس قابلیت آمارگیری و گزارش‌دهی جهت تعیین میزان کمک و شفاف‌سازی مالی را دارا است.

حقدادی عنوان کرد: با توجه به این سیاست، هرگونه جمع‌آوری کمک در غیر از موارد مورد تائید (هلال احمر،سامانه ستاد بازسازی عتبات عالیات و غیره) ممنوع است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها