بزرگترین بانک ایتالیا، یونی‌کردیت توافق کرده‌ است ۱.۳ میلیارد دلار به مقامات آمریکا پرداخت کند تا تحقیق در مورد تخطی از تحریم‌های ایران و سایر کشورها را خاتمه دهند.

بانک یونی کردیت ایتالیا ۱.۳ میلیارد دلار بابت تحریم‌ها جریمه شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،  مقامات آمریکایی دوشنبه شب اعلام کردند که بزرگترین بانک ایتالیا، یونی‌کردیت و دو بانک زیرمجموعه آلمانی و استرالیایی آن توافق کرده‌اند ۱.۳ میلیارد دلار به مقامات آمریکا پرداخت کنند تا تحقیق در مورد تخطی از تحریم‌های ایران و سایر کشورها را خاتمه دهند.

به علاوه وزارت دادگستری آمریکا و دادستان منطقه منهتن، سایروس وینس، اعلام کرد که شعبه آلمانی یونی‌کردیت توافق کرده است در مورد اتهام انتقال غیرقانونی صدها میلیون دلار در سیستم مالی آمریکا، برای شرکت‌ها و نهادهای تحریم شده، گناهکار می‌باشد.

این توافق که به تحقیقات ۶ ساله وزارت دادگستری آمریکا پایان می‌دهد، به دنبال آن اعلام شد که هفته گذشته بانک انگلیسی استاندارد چارتر هم در توافقی مشابه، به پرداخت ۱.۱ میلیارد دلار محکوم شد.

بانک آلمانی یونی‌کردیت به یک شرکت کشتی‌رانی ایرانی کمک کرده است تحریم‌ها را دور بزند و به سیستم مالی آمریکا دسترسی داشته باشد.

این بانک در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ در پیام‌های بین بانکی خود با حذف کردن کلماتی مانند سودان و تهران با بانک‌های نیویورک، ماهیت تراکنش‌ها را مخفی کرده است.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا در این توافق ذکر کرده است که بانک از تحریم‌های مربوط به تأمین مالی تروریسم، سلاح‌های کشتار جمعی و تحریم‌های کشورهای ایران، کوبا، میانمار، لیبی، سودان و سوریه، تخطی کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها