رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: موضوع تغییر نرخ ســوخت در ستاد اقتصادی دولت و شورای هماهنگی اقتصادی قوا مطرح و پیشنهادهای مختلفی نیز درباره آن ارائه شده است، اما هنوز در این زمینه جمع‌بندی و تصمیم‌گیری صورت نگرفته است.

 نهایی نشدن بنزین دونرخی و افزایش قیمت سوخت

آرش خلیل خانه/

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: موضوع تغییر نرخ ســوخت در ستاد اقتصادی دولت و شورای هماهنگی اقتصادی قوا مطرح و پیشنهادهای مختلفی نیز درباره آن ارائه شده است، اما هنوز در این زمینه جمع‌بندی و تصمیم‌گیری صورت نگرفته است.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت در مورد اخبار منتشــر شده از سوی برخی رسانه‌ها در مورد نهایی شدن تصمیم دولت برای دو نرخی کردن بنزین و افزایش 30 درصدی بنزین سهمیه‌بندی با بیان مطلب بالا اظهار داشت: ما اکنون هم با مشکل قاچاق سوخت مواجهیم و هم چهار سال است که قیمت بنزین افزایش پیدا نکرده است.

 این در حالی اســت که هم اکنون میزان مصرف بنزین در کشور به بالای 90 میلیون لیتر در روز و در برخی آخر هفته‌ها به بالای 100 میلیون لیتر رسیده است و لازم است این مسئله مدیریت شود.

 طرح ایجاد صندوق بیمه حوادث روی میز دولت

 وی با بیــان اینکه تلاش میکنیم به نحــوی عمل کنیم که به خانواده‌ها فشار نیاید، افزود: در حال بررسی و برنامه‌ریزی هستیم که اگر درآمدی از این محل ایجاد شود، صرف بخش‌هایی شود که مفید و لازم است. از جمله پیشنهاد شده از این محل یک صندوق بیمه حوادث غیرمترقبه ایجاد کنیم که در مواردی چون سرمازدگی، سیل و زلزله و امثالهم بتوان از این محل جبران خسارت مردم را کرد.

وی گفت: این موضوع در ستاد اقتصادی و جلسه هماهنگی اقتصادی قوا بحث شد و دو سه طرح مختلف نیز مطرح شده، اما جمع‌بندی صورت نگرفت و قرار شد اعضای شورا طرحها را بررسی و نظر خود را اعلام کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اعالم اینکه روحانی در روزهای آینده به خوزستان و لرستان سفر خواهد کرد، اظهار داشــت: رئیس جمهور از نزدیک با مسئوالن محلی صحبت میکنند و مشکلات را بررسی میکنند تا انشالله با سرعت بیشتری بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

 واعظی در تشــریح مصوبات دیروز هیئت وزیران گفت: نخستین موضوع کمک به ســیل‌زدگان بود که وزیر کشــور گزارشی را از اقدامات انجام شده در این مدت ارائه کرد که این گزارش مرتبط با همه استانها بویژه استان‌های لرستان و خوزستان بود که وضعیت آنها نسبت به استانهای دیگر باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 وی ادامه داد: خوشبختانه تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد، که مرتبط با روســتاها و شهرهایی که مورد خسارت واقع شدند، بود.

 ارقامی که بــرای پرداخت به بخش صنعت مثل مزارع در مصوبه پیشین در نظر گرفته بودیم، نیاز به افزایش داشت.

 ارسال گزارش خسارات سیل برای

 رهبری واعظی گفت: کار بســیار فشــردهای آقای جهانگیری انجام داده بودند، در جلساتی که پس از دستور رهبری داشتند در خصوص اینکه مشخص شود خسارات چه قدر بوده است تا جابه‌جایی‌هایی را در بودجه انجام دهیم و بقیه آنچه که لازم اســت را در نامه‌ای خدمت رهبری ارســال کردیم که بتوانیم از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم و گزارش آن هم به دولت داده شد.

 وی یادآور شد: رئیس جمهور دستور دادند کسانی را که در سیل آسیب دیده‌اند و مهمتر از آن کسانی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند، هرچه سریع تر نسبت به آنها فکر کنیم.

 رئیس دفتر رئیس جمهــور گفت: موضوع دیگری که امروز مورد بحث قرار دادیم این بود که برای کارمندان دولت و بازنشســتگان آیین‌نامه اجرایی مصوبــه دولت را تصویب کنیم و به جمع‌بندی رســیدیم که همه حقوقها افزایش پیدا کند.

 واعظی در ارتباط با طرح حذف چهار صفر از پول ملی تصریح کرد: این موضوعی نیست که در حال حاضر درباره آن تصمیم بگیریم. باید بررســی شده، طرحش آماده شود و اقتصاددانان کشور در خصوص آن نظر دهند و سپس وارد ستاد اقتصادی دولت شود و بر روی آن نظر داده شود.

 دلیل لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

 وی در خصوص جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و حواشی آن گفت: این موضوع ربطی به حواشی که مطرح شده، ندارد؛ همیشه جلسات مختلفی برگزار میشود. همیشه روزهای چهارشنبه عصر جلسه اطلاع‌رسانی داریم. دبیر جلسه به من گفت این تعداد از اعضا مسافرت هستند و ما دعوتنامه را کنسل کردیم.

 بحث شورای عالی انقلاب فرهنگی هم همین بود. دبیر گفت تعدادی حضور ندارند و جلسه را لغو کردند. واعظی در پاسخ به پرسشی درباره نامه اعتراضی جمعی از نمایندگان در مورد ابقای رئیس سازمان خصوصی‌سازی با وجود تشکیل پرونده کیفری و ممنوع‌الخروج شدن نیز تصریح کرد: ما این موضوع را بررسی میکنیم و اگر مدیری تخلفی کرده باشد، دولت به هیچ وجه از او حمایت نمیکند، اما اگر مدیری روی اصول و منافع کشور بایستد، ما حتماً از او حمایت میکنیم.

 وی گفت: مدیران دولت باید امنیت شغلی داشته باشند، بنابراین ما حتماً این نامه را بررسی میکنیم. رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره ســفر نخست وزیر پاکستان به کشورمان نیز با بیان اینکه عمران خان روز یکشنبه در رأس یک هیئت عالی رتبه وارد مشــهد خواهند شد و پس از زیارت حرم امام رضا(ع) همان شب به تهران میآیند، گفت: روز دوشــنبه مذاکرات ما آغاز میشود و ایشــان دیداری هم با رهبری خواهند داشت.

 وی افزود: این سفر هم از لحاظ سیاسی و امنیتی هم از نظر اقتصادی بسیار اهمیت دارد. روابط دو کشــور همواره روابط خوبی بوده و با توجه به اینکه عمران خان بتازگی به نخست وزیری انتخاب شده‌اند و نخستین سفر ایشان به ایران اســت، برای ما بسیار اهمیت دارد.

تدارکاتی دیده‌ایم و کمیته‌های مشــترک و فنی هم در حوزه‌های مختلف فعال هستند و جمعبندی‌شان را به ما میدهند.

 واعظی در مورد اظهارات یکی از مقامات ســابق نظامی در مورد آموزش نظامی در پوشــش هلال‌احمر در جنگ بوســنی، اظهار داشت: اینکه فردی کلیپی پر کند و حرفی بزند، قابل استناد نیست.

 آنچه که من دیدم هیچ کدام صحت ندارد. هلال‌احمر هم علیه این فرد اعلام شکایت کرده و بقیه مطالبش هم درست نیست.

 وی اضافــه کــرد: این گونــه حرفها در این مقطــع خاص که آمریکایی‌ها این گونه علیه سپاه تلاش میکنند، پاس گل دادن به آمریکا و دشمن است.چه ضرورتی دارد ایشان حرف‌هایی بزند که واقعیت ندارد و اصلا درست نیست.

برچسب‌ها