البرز - سعید نمکی با بیان اینکه باید با ارزان ترین و موثرترین شیوه ممکن نظام سلامت کشور را اداره کنیم، ‌گفت: سهم بخش سلامت از تولید ناخالص ملی به بیش از ۹ درصد رسیده است و این آمار در کشور انگلیس برابر ۸ و در کشورهای منطقه بیشتر از عدد ۸ نیست.

نظام سلامت کشور باید با ارزانترین و موثرترین شیوه اداره شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز سه شنبه در آئین بهره برداری از تولید صنعتی محصولات دانش بنیان در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد با بیان اینکه خیلی خوشحالم که دانش آموختگان دانشگاه های کشور در خلق ثروت ملی نقش آفرینی می کنند، گفت: بیش از ۹۰ سال ایران در منطقه واکسن سازی انجام می دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: زمانی که قرار بود واکسیناسیون "ام. آر" در کشور راه اندازی شود برای تامین نیاز  ۴۰ میلیون دز واکسن  از یک واکسن ساز در هندوستان کمک گرفتیم این در حالی است که کشورمان  سابقه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ ساله در تولید واکسن دارد.

وی ‌اضافه کرد: راه اندازی تولید واکسن در بخش خصوصی در کشور موجب افتخار است.

نمکی در بخشی دیگری از سخنانش  به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کشور اشاره کرد و گفت: :‌این بیماری در ۲ تا ۳ سال گذشته بزرگترین لطمه را به حیات وحش ما وارد کرد و تعداد زیادی از کل، قوچ، بز و میش ما که گنجینه‌های ذخائر ژتتیک تنوع زیستی کشورمان بودند به خاطر این بیماری نابود شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: باید با ارزان ترین و موثرترین  شیوه ممکن نظام سلامت کشور را اداره کنیم.

وی اضافه کرد: سهم بخش سلامت از تولید ناخالص ملی در ابتدای این دولت ۶.۳ بود و اکنون به بیش از ۹ درصد رسیده است و این آمار در کشور انگلیس برابر ۸ و در کشورهای منطقه بیشتر از عدد ۸ نیست.

نمکی با اشاره به اینکه ما باید با کیفیت نظام سلامت را اداره کنیم، گفت: به همین دلیل در ورود داروهای جدید به لیست باید دقت کنیم .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اجازه نخواهم داد وقتی در کشور تولید داخلی در زمینه ای داریم مشابه آن از خارج وارد شود و سوم بگونه ای عمل کنیم که ترمزی سد راه تولید کنندگان و فناوران حوزه دارو در نظام بروکراتیک سازمان غذا و دارو وجود نداشته باشد و راه برای همه تولید کنندگان‌یکسان و مشابه باشد.

وی خطاب به فعالان حوزه تولیدات دارویی و واکسن و سرم با تاکید بر حمایت از فعالان این عرصه، گفت: نباید انتظار داشته باشید که هر دارویی به هر مشکلی را وارد نظام دارویی و پوشش بیمه ای کنیم  چون‌قطعا ما فایده و اثر بخشی دارو را نسبت به بعد اقتصادی آن ارزیابی می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها