ماه رمضان در کشورهای مختلف با آداب و رسوم خاصی همراه است که سودانی ها نیز در این ماه مبارک سنت های خاص خود را احیا می کنند.

سنت‌های رمضانی در مصر؛ خودنمایی ستاره‌های زمینی در سرمین فراعنه+تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین؛ ممکن است که زبان ها، آداب و رسوم، فرهنگ ها و سطوح اجتماعی در کشورهای جهان متفاوت باشد، اما با آمدن ماه مبارک رمضان یک نوع شادی و حس نوع دوستی میان مسلمانان در کشورهای مختلف وجود دارد و هر کشوری بسته به نوع فرهنگ خود، آداب و رسوم خاص خود را در این ماه دارد و آن را به شیوه خود احیا می دارد.

مصر یکی از کشوررهای عربی با اکثریت مسلمان است که هرساله آداب و سنن این ماه را احیا می دارد.

ماه رمضان در مصر رونق ویژه ای دارد. مصری ها نه تنها ماه رمضان را ماه روزه داری و قرائت قر آن می دانند، بلکه تمام ایام آن از زمان رؤیت هلال ماه تا وداع با آن را جشن می گیرند و به مانند ایام عید می دانند.

تصویر مرتبط

کافی است تا شما هنگام غروب آفتاب به خیابان ها بیایید تا از نزدیک با جایگاه این ماه نزد مردم و قلب آنها آشنا شوید. تمام خیابان ها با نمادهای رمضانی آذین بندی می شود و فانوس های نورانی از بام خانه ها خود نمایی می کند؛ گویی ستارگان به زمین آمده اند.

تصویر مرتبط

دید و بازدیدهای صمیمانه، نوای مسحراتی ها به هنگامه سحر و فروش نوشیدنی های سنتی رمضانی در هر کوی و برزن از مهمترین نمادهای رمضانی در مصر است.

تصویر مرتبط

اما آنچه سفره های افطاری و سحری مردم مصر را از دیگر بلاد متمایز می سازد، وجود طعام های محلی و خاصی همچون دلمه، مرغابی، مرغ، سمبوسه، گوشت تازه، ماکارونی با باشامیل و مخلوط نوشیدنی خرما با ماست است.

سفره های افطاری در خیابان های مصر مهمترین نماد نوع دوستی در این کشور به شمار می رود؛ به گونه ای که با توجه به اوضاع بد اقتصادی، این سفره ها نیاز بسیاری از مردم مصر که حتی قوت روزانه هم ندارند را برطرف می کند.

پس از مراسم افطار نیز مردم در خیابان جشن می گیرند و مراسم تلاوت قرآن و نماز جماعت نیز برپا می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها