عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سرمربی جدید تیم ملی موظف است دستیار ایرانی در کادرش داشته باشد، گفت: وزارت ورزش در پرداخت قرارداد ویلموتس به فدراسیون کمک می‌کند.

علاقه رئیس جمهور به پرداخت قرارداد مارک ویلموتس و کمک وزارت ورزش

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، با اعلام مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مارک ویلموتس شب گذشته به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران به جای کارلوس کی روش معرفی شد. ویلموتس بامداد امروز وارد تهران شد تا بعد از امضای قرارداد، کارش را در ایران آغاز کند.

فریدون اصفهانیان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره انتخاب این مربی و شرایط کارش در تیم ملی صحبت هایی را مطرح کرد و گفت که رئیس جمهور هم علاقه مند است در پرداخت قرارداد ویلموتس به فدراسیون کمک کند.

مشروح گفتگوی اصفهانیان در ادامه می آید:

* هیات رئیسه از چه زمانی متوجه شد ویلموتس سرمربی ایران می شود؟

- فریدون اصفهانیان: ما هم روز گذشته از طریق رسانه ها متوجه شدیم! بعد از آخرین جلسه ای که در هیات رئیسه داشتیم و به مهدی تاج برای انتخاب سرمربی اختیار تام دادیم، دیگر جلسه ای تشکیل نشد. به هر حال به فیفادی و بازی های دوستانه نزدیک هستیم و ان شاءالله که ویلموتس بتواند به تیم ملی ایران کمک کند.

* قرار است چند مربی ایرانی در کادر فنی ویلموتس باشند؟

- ما به مهدی تاج گفته بودیم اگر سرمربی خارجی انتخاب شد، باید از مربی ایرانی کنارش استفاده شود. حالا باید ببینیم چه کسانی را پیشنهاد می کنند. تعداد مربیان ایرانی و اینکه چه کسانی دستیار ویلموتس می شوند هنوز مشخص نیست.


تصویری از ویلموتس بعد از حضور در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران

* گفته می شود ویلموتس دو مربی بلژیکی با خودش می آورد.

- هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

* باتوجه به مشکلات مالی که فدراسیون فوتبال دارد، فکر نمی کنید پرداخت ۱ تا ۱.۵ میلیون دلاری به ویلموتس از توان فدراسیون خارج باشد؟

- پول که باید از یک جا تامین شود! حتما برایش برنامه ریزی شده است. البته ایران پول دارد ولی چون تحریم هستیم انتقال این پول از فیفا یک مقدار مشکل شده است. ضمن اینکه فکر می کنم وزارت ورزش هم در این بحث به فدراسیون کمک کند. خود رئیس جمهور هم علاقه مند است کمک کند.

* آیا هیات رئیسه در انتخاب سرمربی جدید، برای رئیس فدراسیون سقف مالی تعیین کرده بود؟

- خیر، سقفی تعیین نکردیم ولی گفتیم باید در هیات رئیسه صحبت شود.

* اینکه وزیر ورزش در جریان مذاکرات قرار داشت ولی هیات رئیسه در جریان نبود برای شما ناراحت کننده نیست؟

- خیر؛ وزیر ورزش ارتباطات تنگاتنگی با رئیس فدراسیون دارد و با او در تماس بوده. ارتباط ما در هیات رئیسه از طریق برگزاری جلسات است و همانطور که گفتم در این مدت جلسه ای نداشتیم.

* بعد از جدایی کارلوس کی روش مدام تاکید می کردید که فدراسیون یک مربی همسطح و هم‌قد کی روش را انتخاب می کند ولی در این بخش انتقاداتی به شما وارد است.

- هر مربی ویژگی های خاص خودش را دارد. به خاطر توان مالی و یکسری مسائلی که هست، بعضی از مربیان نمی خواهند به ایران بیایند. هرچند که ویلموتس هم مربی خوب و با دانشی است و قبلا هم بازیکن خوبی بوده است.

* آیا فدراسیون فوتبال مطالبات کارلوس کی روش را پرداخت کرده است؟

- دقیقا در جریان نیستم. آقای تاج گفتند که پولش را پرداخت کرده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها