نشریه آمریکایی نشنال اینترست از احتمال اخراج مشاور امنیت ملی این کشور از سمت خود به سبب مواضع جنگ‌طلبانه‌اش خبر داد.

"جان بولتون" در لیست اخراجی های ترامپ از کاخ سفید

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نشریه نشنال اینترست در گزارش جدیدی به نقل از منابع آگاه از احتمال برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا از سمت خود خبر داد.

در گزارش نشریه آمریکایی نشنال اینترست به نقل از برخی منابع خبری آمده است مشاور امنیت ملی آمریکا برای اعمال فشار برای دنبال کردن سیاست جنگ‌های با هدف تغییر رژیم در قبال کره شمالی، ایران و ونزوئلا قرار است از دولت آمریکا کنار گذاشته شود.  

یک مقام ارشد دولتی سابق آمریکا نیز اعلام کرد شنیده می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد بولتون را اخراج کند.

بنا به گفته مقامات آگاه از مناقشات داخلی دولت آمریکا، مشاور امنیت ملی این کشور نه تنها با ترامپ بلکه با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دچار تعارض است. بنا به نوشته نشنال اینترست، اگرچه وزیر خارجه آمریکا نیز با کمپین حداکثر فشار علیه ایران موافق است، با رویکرد بولتون در این باره مخالف است.

بنا به گزارش نشنال اینترست، رویکرد تنش‌زای بولتون در قبال ایران تنها یکی از دلایلی است که ترامپ به خاطر آن به دنبال اخراج مشاور امنیت ملی خود است. موضع جنگ‌طلبانه بولتون در قبال کره شمالی (کشوری که ترامپ ظاهرا به دنبال ایجاد روابط دیپلماتیک با آن است) و ونزوئلا (جایی که دولت آمریکا از وقوع کودتا در آن حمایت کرد، اما از اقدام نظامی تمام عیار در این کشور امتناع می‌کند) او را در صف اخراجی‌های دولت ترامپ قرار می‌دهد.

حتی رئیس جمهور آمریکا در مواردی نشانه‌های از اختلافش با مشاور امنیت ملی خود را بروز داده است. ترامپ با تائید اینکه به طور مرتب با بولتون دچار تنش می‌شود، اخیرا در جمع رسانه‌ها درباره مناقشات داخلی دولت گفت او مشاوران صلح طلبی دارد.

رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدن، پیرامون خود را با افرادی با دیدگاه‌های ضد محافظه کارانه از جمله بولتون احاطه کرده است، به طوری که حتی حامیان ترامپ پیشتر درباره حضور بولتون در دولت ابراز نگرانی کردند. آن‌ها اینگونه استدلال کردند که راه اندازی جنگ در خارج از آمریکا شانس ترامپ را برای انتخاب مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ را، با از دست دادن بخش قابل توجهی از حامیانش، به خطر می‌اندازد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها