رئیس جمهور بولیوی تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران را محکوم کرده و گفت که واشنگتن به دنبال آن است که فعالیت صنایع نظامی این کشور ادامه داشته باشد.

مورالس تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی روز دوشنبه تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم کرده و گفت که اقدامات اخیر آمریکا در راستای تقویت صنایع نظامی این کشور است.

وی که در پیامی در توئیتر این مطلب را عنوان کرد، گفت:«ما تهدیدات جنگ و ویرانی آمریکا علیه ایران و تلاش‌های واشنگتن در استقرار نیرو در خاورمیانه را محکوم می‌کنیم. امپریالیسم همواره به دنبال این است که صنایع نظامی کار کند.

تنش‌ها میان آمریکا و ایران پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام افزایش یافته است.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد. 

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها