معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سال ۹۷ خیرین و نیکوکاران مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان به ایتام و همچنین طرح محسنین کمک کردند.

 کمک ۷۰۰ میلیارد تومانی خیرین به ایتام امداد در سال ۹۷

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، علیرضا عسگریان در همایش تجلیل از خیرین و حامیان مددجویان کمیته امداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی از خیرین و نیکوکاران از جامعه هدف امداد حمایت می‌کنند و ما قدردان این افراد هستیم.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله در سال‌های آتی شاهد رویداد بزرگتری از حمایت خیرین و نیکوکاران باشیم و این در حالی است که هم اکنون تعداد قابل توجهی از نیکوکاران و خیرین از ایتام حمایت می‌کنند. به عنوان مثال یک فرد نیکوکار 15 هزار یتیم را تحت پوشش دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، خاطر نشان کرد: از قشرهای مختلف مردم در حمایت از مددجویان و ایتام وجود دارد و این در حالی است که هم اکنون 600هزار حامی در کشور؛ 300 هزار یتیم و همچنین طرح محسنین را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

عسگریان ادامه داد: در حال حاضر سرانه پرداخت به ایتام توسط خیرین مبلغ 250هزار تومان در ماه است که امیدواریم امسال این رقم را به 300 هزار تومان برسانیم. علاوه بر این که سرانه پرداختی در طرح محسنین نیز مبلغ 113هزار تومان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته و در اوج فشارهای اقتصادی کمک‌های قابل توجهی به ایتام و همچنین طرح محسنین انجام گرفت و مبلغ 700 میلیارد تومان در این بخش توسط خیرین جمع‌آوری شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: تلاش می‌کنیم امسال خیریه بزرگی را در ارتباط با جلوگیری و تشدید فقر در کشور راه‌اندازی کنیم. علاوه بر این که در ارتباط با اشتغال‌های فراهم شده در کمیته امداد تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است که براساس اعلام وزیر رفاه 460هزار شغل در سال 97 راه‌اندازی شده است که از این تعداد 136 هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها