قاسم صادقی از مدافعان خرمشهر قهرمان گفت: اگر گروه فدائیان اسلام به فرماندهی سید مجتبی هاشمی نبود، خرمشهر خیلی زودتر سقوط کرده بود.

اگر خیانت بنی صدر نبود، به هیچ وجه خرمشهر سقوط نمی‌کرد

قاسم صادقی متولد ۱۳۳۸ در تهران بازمانده دورانی است که نسل های بعدی انقلاب آن روزها را هرگز ندیده و شاید شنیدن آنچه از مقاومت بر سر از دست ندادن ذره ای از خاک وطن و حفظ ناموس انجام دادند بی نظیر و تماشایی باشد، رزمنده ای که حسرت در کلامش موج می زند و هنوز هم از اینکه چرا نتوانسته در آن روزها مانع از دست رفتن و محاصره شهر به دست بعثی ها شود بر خود خرده می گیرد، این رزمنده مبارز از حال و هوای آن روزها در گفت و گو با قدس اینگونه گفت: همچنان بر این موضوع اصرار دارم که اگر بنی صدر خیانت نمی کرد و تجهیزات و نیرو به منطقه ارسال می کرد به هیچ وجه خرمشهر سقوط نمی کرد.

وی با خرده گرفتن بر خود و دیگران به دلیل اعتماد و رای دادن به فردی چون بنی صدر و انتخابش به عنوان رئیس جمهور انقلاب اسلامی، ادامه داد: شاید  اگر متوجه نفاق و خیانت وی می شدیم، هیچ گاه محاصره خرمشهر طولانی نمی شد و زنان وکودکان و جوانانی را از دست نمی دادیم، در جنگ ۳۴ روزه ای که بچه های مقاومت با دست خالی و با سلاح های سردی چون دشنه، چاقو ،پنبه ، پنجه بوکس، سر نیزه و.... در خرمشهر در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کردند، بچه هایی که در همه نهادهای نظامی و انتظامی اعم از یگان ارتش ، هوانیروز ، سپاه ، کمیته انقلاب اسلامی ، جهاد و گروهی با عنوان فدائیان اسلام و نیروهای داوطلب مردمی از سراسر کشورعضو گروه شده بودند تا در کنار امثال شهید جهان آرا برای بازپس گیری شهر حتی از جان خود بگذرند و تلاش کنند. اگر گروه فدائیان اسلام با فرماندهی سید مجتبی هاشمی وجود نداشت خرمشهر ۲۰ روزه سقوط کرده بود ولی این زمان به ۳۴ روز طول کشید، بنده بعد از عملیات شکست حصر آبادان مجروح شدم و سعی کردم به عنوان نیروی آزاد هر فعالیتی در راه خدمت به آزادی وطن ودور کردن دشمنان از سرزمینم انجام دهم.

 مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان از خاطرات روزهای منتهی یه آزادی خرمشهر گفت: بچه ها و بعضی از رزمنده ها از شمال منطقه عملیاتی، یعنی بالای پادگان گاها تا صد کیلومتر نیز پیاده روی کرده و به صورت جست و گریخته ودر قالب جنگ خاک ریز به خاک ریز ، منطقه به منطقه پیش روی کردند، حتی در بعضی روزها آبی برای خوردن نداشتند و دریغ از قمقمه ای که آبی را با خود حمل کنند.

قاسم صادقی رزمنده دوران جنگ با یادآوری خاطره ای از شهید همت گفت: برای طی کردن این مسیر که قمقمه در دسترس نیست در برخی موارد مجبور به حمل دبه های  ۲۰ لیتری می شدیم، فکرش را بکنید دراین شرایط رزمندگان باید از از شرق رودخانه کارون با گرمای طاقت فرسا دبه های بیست لیتری را با خودشان حمل کنند، سلاح و مهمات به جای خود. سختی هایی که در لحظه لحظه حضور رزمندگان برایشان اتفاق می افتاد شاید در بسیاری از اوقات قابل ذکر نباشد.

قاسم صادقی در مورد الزام زنده نگه داشتن خاطرات و وقایع آزادی خرمشهر در بین مردم و جوانان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه این جنگ یک گنج است، تأکید کردند آیا ما خواهیم توانست این گنج را استخراج کنیم؟ و اهمیت خروج سربلند و پیروزی در برابر بعثیون را به رزمندگان متذکر شدند، نیرو و انرژی که جان مضاعفی به رزمندگان آن زمان می داد این بود که یکی از پیروان ویاران صدیق امام دستاورد پیروزی رزمندگان را به گنجی ارزشمند تشبیه کند.

وی ادامه داد: در حقیقت آنچه که امام خمینی(ره) درباره آزادی خرمشهر بیان داشتند که : خرمشهر را خدا آزاد کرد، به معنای آن است که نصرت خداوند در تمامی سختی ها شامل حال رزمندگان بوده که از چنین صحنه ای سرافراز بیرون آمدند. شاید بهتر است برای جوانان وطن مساله جنگ و هدف صدام و نیات پلید او را بهتر تبیین کنیم، شاید آن زمان با تلاش های خستگی ناپذیر و مجاهدت رزمندگان بیشتر آشنا شوند که صدام با حمله و تجاوز به خاک ایران و به شهادت رساندن هزاران شهید و اسرای فراوان و تصرف شهر نزدیک به دو سال با کشیدن خط اتوبوسرانی از بصره به خرمشهر حتی کولر ها، فرش ها و اموال مردم را به عنوان غنیمت می بردند ، جوانان باید به این موضوع آگاه شوند که دشمن رحم نمی کند، نه به اموال، نه به ناموس، آنچه این سالها داعش انجام داد نمونه ای از آنچه بود که بعثیها انجام دادند.

قاسم صادقی در مورد اهمیت دفاع از وطن گفت: پیامبر اکرم (ص) درخصوص اهمیت دفاع از وطن فرموده است:  (حب الوطن نصف الایمان) بنابراین می توان دریافت که دفاع از وطن بسیار مهم است، از این رو باید به جوانان بیاموزیم که گوش به فرمان ولایت امر باشند چرا که دشمن در هر لحظه در کمین ماست.

 مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان در خصوص درس های آموزنده ای که جنگ برای نسل جدید دارد گفت: درس های زیادی می توان از آن دوران آموخت، استقامت، پایداری، ناموس دوستی ، وطن پرستی، تلاش و کوشش شبانه روزی و ولایت پذیری از جمله مهمترین آنهاست ،  آن زمان محشور بودن با قرآن تنها عاملی بود که به ما انگیزه ماندن و مقاومت و مبارزه می داد، چرا که خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبرش (ص) فرموده است: ای پیغمبر همان گونه که ماموریت یافتی استقامت کن.

وی ادامه داد: حاج احمد متوسلیان که نزدیک به  ۳۷ سال از اسارت ایشان به دست رژیم ملعون صهیونیستی می گذرد از فرماندهان شاخص و فاتح شهر خرمشهر هستند، ایشان با تله گذاری توانستند هزاران نفر از بعثیون را در تله بیاندازند، حتی بعضی از دشمنان داوطلبانه اسیر می شدند و شادی کنان می گفتند:" دخیل خمینی" یعنی ما به اسلام و ایرانی که به زعامت امام خمینی است پناه آورده ایم.

 رزمنده دوران دفاع مقدس در آخر گفت: همینطور که مقام معظم رهبری فرمود: خرمشهرها در پیش است این زمان در موارد دیگری اعم از اقتصاد، علم، توجه به دین و مبانی و اصول آن خرمشهرهای دیگری در پیش روی ما هستند که باید یکایک آنها را از چنگ دشمن دربیاوریم، ما فقط خرمشهر را فتح نکردیم، بلکه مسیر را برای اعتلا و تداوم انقلاب اسلامی براساس ارزشهای اسلامی و انسانی باز کردیم،شهدایی که به دنبال تبیین اسلام ناب محمدی (ص) و اثر گذاری آن بر دلها بودند امروز در انتظار هستند تا ما به عنوان زندگان خرمشهرهایی که ممکن است با فریب، توطئه و نیرنگ دشمن از دستمان برود را با هوشیاری، دفاع از ولایت و حق مداری از چنگ دشمن بیرون بکشیم، بنابراین فتح خرمشهر آغازی بر ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام وانقلاب و پیامی برای همه نسل های بعدی است تا با زنده نگاه داشتن خاطرات آن روزها، هرگز به دشمن اعتماد نکنند و دین و وطن خود را از شر دشمنان به دور نگاه دارند حتی به قیمت از دست دادن جانشان.

انتهای پیام/

برچسب‌ها