خرداد ماه هنوز به پایان نرسیده است، اما باز هم والدین با تعطیل شدن مدارس فرزندانشان اقدام به برنامه ریزی برای ثبت نام آنها در کلاس های اوقات فراغت می کنند.

تابستان داغ تعرفه کلاس های اوقات فراغت !

به گزارش قدس آنلاین از کلاس های تقویتی گرفته تا ورزشی و آموزش های غیردرسی همه و همه در قالب کلاس های اوقات فراغت تابستان مد نظر والدین قرار می گیرد، اما آنچه که اهمیت  دارد و شاید سئوال بسیاری از والدین در هنگام ثبت نام فرزندان آنها در این کلاس ها باشد، نحوه تعیین نرخ کلاس ها و چگونگی نظارت ها است، بنابراین، در این خصوص با برخی از متولیان و مسئولان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

تعیین نرخ کلاس های ورزشی 

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه نرخ کلاس های ورزشی توسط ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها تعیین می شود، گفت: در اداره کل، کمیسیون ماده ۵ تشکیل و نرخ های کلاس های مذکور مورد بررسی و تعیین می شود.

علی اکبر هاشمی جواهری بیان کرد: کلاس های اوقات فراغت این موسسه به دلیل اینکه برای متقاضیانی از جمله خادمان، پرسنل آستان قدس و اداراتی که تفاهم نامه با این موسسه امضا کرده اند برگزار می شود، تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصدی را برای این متقاضیان در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر تخلفی در دریافت هزینه های این کلاس ها صورت بگیرد نظارت ها بر چه اساسی است؟، متذکر شد: امکان هیچ گونه تخلفی در این بخش وجود ندارد، زیرا پرداخت ها سیستمی انجام می شود، البته اگر برای خانواده ها در این بخش سوال یا ابهامی ایجاد شود، آنها می توانند به دفتر مدیرعامل این موسسه مراجعه کنند و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی یادآور شد: در تابستان امسال ۵۱ رشته فعال در قالب ۱۵۰ کلاس در نوبت صبح و عصر به عنوان کلاس های اوقات فراغت این موسسه فعال می شود.

تعرفه کلاس های اوقات فراغت آموزش و پرورش 

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با بیان اینکه تعرفه های کلاس های اوقات فراغت تحت پوشش این اداره کل توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود، گفت: هنوز ابلاغیه این موضوع به استان ها اعلام نشده است.

علیرضا مالک اشرفی با تاکید بر اینکه هزینه کلاس های تقویتی با نرخ کلاس های اوقات فراغت متفاوت است، متذکر شد: نظارت از اجرای درست ثبت نام کلاس های اوقات فراغت توسط حوزه فرهنگی و قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش صورت می گیرد و همه مدارسی که تحت پوشش این اداره کل هستند چه دولتی و چه غیردولتی زیر نظر این حوزه نظارت می شوند.

تعیین نرخ های کلاس های اوقات فراغت براساس تورم 

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه تعیین نرخ های کلاس های اوقات فراغت براساس تورم و شاخص های در نظر گرفته کمیته تعیین نرخ این کلاس ها است، گفت: ۱۸ دستگاه دولتی متولی اوقات فراغت هستند که نمایندگان آنها در این کمیته حضور پیدا می کنند.

حسن عزیزی با تاکید بر اینکه بهنگام سازی برنامه ها و تطابق آنها با نیاز جامعه هدف کلاس های اوقات فراغت یکی از محورهای مهم در تابستان امسال است، بیان کرد: در تابستان سال جاری ۱۰ هزار و ۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت در خراسان رضوی فعال است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۱۷ هزار پایگاه برسد.

وی ادامه داد: بازنگری در برنامه های اوقات فراغت، آموزش دوره تربیت مدرس این کلاس ها، تجمیع وب سایت ها و اطلاع رسانی در صدا و سیما و رسانه های مکتوب و فضای مجازی از جمله رویکردهای کلاس های اوقات فراغت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در تابستان امسال است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: هر کدام از کلاس ها براساس میزان امکانات و تجهیزات باشگاه و سطح مربی آن و بسته به اینکه در کدام منطقه از شهر باشد تعرفه آن در کمیته نرخ گذاری کلاس های اوقات فراغت تعیین می شود.

عزیزی درخصوص نحوه نظارت ها از کلاس های اوقات فراغت توضیح می دهد: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند کار نظارت از این کلاس ها را انجام دهند و بازدید مستمر از انها داشته باشند.

وی تاکید کرد: همه باشگاه های ورزشی موظف هستند نرخ کلاس های خود را در تابلوی اعلانات قرار دهند تا تعرفه های کلاس های اوقات فراغت برای متقاضیان مشخص و شفاف باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی یادآور شد: برنامه کلاس های اوقات فراغت برای سه گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال، ۱۵ تا ۱۹ سال و ۲۰ تا ۲۴ سال برنامه ریزی شده و برای هر کدام از این گروه های سنی متفاوت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها