شهرداری منطقه ۸ مشهد درحالی هرگونه فعالیت ساخت و ساز در انتهای خیابان نماز ۲۷ را رد می‌کند که فعالیت جرثقیل و بیل مکانیکی برای عملیات ساخت‌وساز و خاکبرداری در این خیابان در معرض دید عموم است.

ساخت‌وسازهای بلوار نماز در کنار تابلوی دستور دادستان برای توقف پروژه‌ها / شهردار منطقه: سنگ دیزی جمع می‌کنند!

به گزارش قدس آنلاین، مشاهده عملیات ساخت و ساز و خاک برداری در انتهای خیابان نماز ۲۷ در حالی صورت می‌گیرد که در این بلوار تابلویی نصب شده است که طبق دستور دادستانی مشهد کسی حق ساخت و ساز در این منطقه را ندارد.

شهردار منطقه ۸ شهرداری مشهد در پاسخ به سوال مشاهده جرثقیل برای ساخت و ساز در انتهای خیابان نماز ۲۷ با رد این موضوع، گفت: براساس پیگیری که از گشت نظارت شهرداری صورت گرفت، اعلام شد یک بیل مکانیکی چرخ زنجیری بوده که در محل گودی انتهای خیابان نماز ۲۷ حضور داشته است.

علی شیرازی افزود: این بیل مکانیکی در محل پروژه آفتاب در نزدیکی این خیابان مشغول جمع‌آوری سنگ همه کاره بوده که نیروهای گشت نظارت شهرداری با مشاهده آن، بیل مکانیکی را متوقف و جلوی کارش را گرفتند.

وی گفت: بعد از سوال از راننده و درخواست مجوز، وی اظهار کرده که مربوط به پروژه آفتاب در نزدیکی ساختمان وزارت امور خارجه در انتهای خیابان نماز ۲۷ نیست و یک نفر این دو راننده را اجیر کرده که در ازای مبلغی برایش سنگ همه کاره(دیزی) جمع‌آوری کنند!

شهردار منطقه ۸ شهرداری مشهد ادامه داد: در گذشته این منطقه محل جمع آوری سنگ همه کاره بوده و بسیاری از راننده‌ها در این منطقه اقدام به تهیه این سنگ می‌کردند، این دو راننده نیز مجوزی برای برداشت سنگ نداشتند که پس از اعمال قانون هر دو نفر به همراه بیل مکانیکی به بیرون از منطقه هدایت شدند.

شیرازی با بیان اینکه بعد از پروژه امور خارجه در این خیابان، پروژه دوم آفتاب قرار دارد، افزود: از قدیم نیز در کنار کوه کنده‌کاری و گود بوده است و ماشین ها و افراد مختلف برای جمع کردن سنگ به این قسمت می‌رفتند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که اقدام به کندن سنگ می‌کنند به‌طور ثابت حضور ندارند و افراد محلی و نگهبانان پروژه اطراف این خیابان در صورت مشاهده هرگونه فعالیتی ما را مطلع می‌کنند، ادامه داد: در این منطقه نگهبانان پروژه توس گستر و آبادگران در صورت مشاهده هر گونه وسیله اعم از جرثقیل و بیل مکانیکی علاوه بر گشت‌های نظارت شهرداری ما را در حفاظت این منطقه همراهی می‌کنند.

برج‌های آسمان دارای مجوز ساخت هستند

مسؤول اداره نظارت منطقه ۸ شهرداری مشهد نیز در ارتباط با ساخت و ساز در برج‌های آسمان که در انتهای نماز ۲۷ قرار دارند با اشاره به اینکه این برج‌ها از سال ۸۴ و ۸۵ دارای مجوز ساخت هستند، افزود: پروژه آسمان در این خیابان یک فاز شامل چندین بلوک است که مانند پروژه های آبادگران و زکریا از سال‌های قبل مجوز و پروانه ساخت را اخذ کرده است.

فریدی ادامه داد: در انتهای خیابان نماز ۲۷ بعد از دستور دادستانی مشهد و نصب تابلو ممنوع بودن ساخت و ساز در این منطقه، در صورت مشاهده هر گونه فعالیت عمرانی درراستای ساخت و ساز، بدون مجوز و پروانه ساخت به‌شدت برخورد و اعمال قانون می‌شود.

این اظهارات در حالی است که بنا بر تابلوهای دستور قضایی که در منطقه وجود دارد، هرگونه ساخت و ساز، حمل و جابجایی مصالح ممنوع و تحت پیگرد قانونی است، اگر ساختمان‌هایی که از سال‌های قبل مجوز ساخت و ساز دارند مشمول این قانون نمی‌شوند، چرا در یک سال گذشته پس از دستور قاطع قضایی، متوقف شدند؟ اینها تناقضاتی است که انتظار می‌رود مسؤولان ذی‌ربط به آن‌ها پاسخ قابل قبولی بدهند، که متاسفانه با وجود پیگیری‌های خبرنگار فارس سرپرست دادسرای ویژه شهرسازی و جانشین دادستان مرکز استان در شورای حفظ حقوق بیت المال، پاسخ مشخصی به این سوال نداده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها