سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اروپایی‌ها اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهداتشان پایبند باشند.

«ماس» ماده۳۶ برجام رامطالعه کند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم اظهار داشت: با سخنان وی درباره اهمیت برجام برای جامعه جهانی و اروپا هم نظریم‌؛ اما تاکید وی مبنی برای اجرای تعهدات یکجانبه توسط ایران در یک توافق چند جانبه را خیلی درک نمی کنیم.

وی گفت: اگر این توافق چند طرف دارد همه اطراف آن بطور یکسان باید به تعهدات شان عمل کنند و اگر نمی توانند باید درک کنند ما هم با استفاده از سازو کارهایی که برجام در اختیار ما گذاشته نسبت به برجام و تعهدات مان بازنگری داشته باشیم.

موسوی تصریح کرد: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام اند باید از همه طرف ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهدات شان پایبند باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: به وزیر خارجه آلمان و دیگرانی که از تصمیمات اخیر برجامی ایران ابراز نگرانی می کنند پیشنهاد می کنیم ماده ۳۶ توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها