علیرضا سلیمی گفت: آقای بطحایی نه تنها در حوزه آموزش بلکه در حوزه پرورشی هم قابل قبولی نمی‌گیرد و برخی از مشکلات و ناهنجاری‌های اخیری که در مدارس کشور رخ داد به دلیل عدم مدیریت صحیح وی به عنوان سکاندار وزارت آموزش و پرورش بود.

ناهنجاری‌های اخیر در مدارس بدلیل عدم مدیریت صحیح بطحایی بود/ تمامی مشکلات در دوران وزارت او لاینحل باقی ماند

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره عملکرد محمد بطحایی وزیر مستعفی آموزش و پرورش در این وزارتخانه اظهار داشت: آقای بطحایی نتوانست به وعده های خودش عمل کند. ایشان قول داده بود طرح رتبه بندی معلمان را اجرایی کند اما هیچ اقدامی انجام نداد و ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش که یکی از بزرگترین وزارتخانه هاست شکست خورد. مدیریت ضعیف ایشان در حوزه افزایش حقوق معلمان  خودش را نشان داد و علاوه بر آن بیمه طلایی به همان وضعیت سابق باقی ماند و هیچ پیشرفتی در این باره حاصل نشد.

علیرضا سلیمی با انتقاد از موضوع مدارس لاکچری تصریح کرد: همچنین وزیر مستعفی نه تنها در حوزه آموزش بلکه در حوزه پرورشی هم قابل قبولی نمی‌گیرد و برخی از مشکلات و ناهنجاری‌های اخیر که در مدارس کشور رخ داد به دلیل عدم مدیریت صحیح آقای بطحایی به عنوان سکاندار وزارت آموزش و پرورش بود. پرونده مدارس لاکچری در زمان بطحایی جمع نشد و وضعیت فعلی با انتظارات از ایشان فاصله بسیاری دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تمامی مشکلات آموزش و پرورش در دوران وزارت آقای بطحایی لاینحل باقی ماند و علت این موضوع از دو حال خارج نیست، یا اینکه ایشان نتوانست اقدامی انجام دهد یا اینکه دولت با ایشان همکاری لازم را نداشت. در هر صورت هر یکی از این دو عامل که باشد، نمی‌تواند از بار مسئولیت آقای بطحایی در قبال تعهداتش برای حل مشکلات کم کند زیرا بر اساس قانون اساسی هیئت دولت مسئولیت مشترک دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس با انتقاد از طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه وزیر مستعفی بدلیل عدم اختصاص بودجه کافی به آموزش و پرورش استعفا کرده، افزود: زمانی که آقای بطحایی مسئولیت مشترک در دولت داشته و در جلسات آن حضور می یافت، نمی‌تواند مدعی شود که بودجه مناسبی به وزارتخانه آموزش و پرورش داده نشد. ایشان در هئیت دولت و تصمیمات آن برای وزارتخانه ها حضور داشت و می‌توانست مسائل موجود را طرح و از حقوق این وزارتخانه دفاع کند و با رایزنی و اقناع بودجه کافی بگیرد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها