مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد سبزواری که مفتخر به دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر شد، شعر را نه تنها برای برای شعر، بلکه اشعار وی به نوعی آسیب‌شناسی اجتماعی و اصلاح اجتماعی و تبیین ارزش‌های انقلابی است.

اشعار مرحوم سبزواری، نوعی آسیب‌شناسی اجتماعی است
به گزارش قدس آنلاین ، جعفر مروارید در سومین مراسم سالگرد درگذشت این شاعر، شامگاه گذشته، 21 خرداماه در جوار آرامگاه وی در سبزوار اظهار کرد: استاد سبزواری از پایه گذاران اصلی شعر انقلاب اسلامی بود که توجه به سروده‌های وی ارج نهادن به آرمان‌های انقلاب  اسلامی است.
وی با بیان اینکه آئین بزرگداشت پدر شعر انقلاب تکریم ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب که امروز نیاز نسل جوان کشور است، ادامه داد: استاد سبزواری که مفتخر به دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر  شد، شعر را نه تنها برای برای شعر، بلکه اشعار وی نوعی آسیب‌شناسی اجتماعی و اصلاح اجتماعی و تبیین ارزش‌های انقلابی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امروز  نیاز به حماسه به عنوان روح زنده انقلاب داریم؛ افزود: حماسه، انگیزه اصلی نهصت های فرهنگی و انقلابی بوده  و ما نیازمند حماسه‌ای هستیم که با آرمان‌های امام‌خمینی (ره) آغاز و در اشعار استاد سبزواری امتداد یابد.
 ثبت روز پدر شعر انقلاب  در دست پیگیری است
در ادامه نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی اظهار کرد: استاد سبزواری شخصیت انقلابی بود که نقش اثرگذاری در تحولات انقلاب اسلامی داشته، بنابراین ثبت روز پدر شعر انقلاب  در دست پیگیری است.
رمضانعلی سبحانی‎فر افزود: نامگذاری روز شعر انقلاب اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی سبزوار مصوب شده و پس از رایزنی با  شورای فرهنگ عمومی استان این طرح  به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده است.
وی  درباره ثبت 22 خردادماه به نام استاد سبزواری در تقویم رسمی کشور عنوان کرد: تلاش می‌شود این مطالبه فرهنگی با همکاری اهالی فرهنگ و هنر محقق شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمید سبزواری نه تنها از مفاخر دیار سربداران بلکه افتخاری برای کشور و نظام جمهوری اسلامی است که با سرودن اشعار حماسی در تحکیم وحدت ملی و دلبستگی مردم به اهداف انقلاب نقش موثری داشت.
سبحانی‌فر ادامه داد: وجود آرامگاه استاد سبزواری در شهرستان یک ظرفیت فرهنگی و ادبی است که باید به نحو مطلوب از این موقعیت بهره برد.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها