معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به آتش سوزی در سکوی SPD۹ فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی گفت: پس از مهار آتش در این سکوی سرچاهی تولید گاز از آن متوقف شده است.

فعالیت سکوی  SPD۹ فعلاً متوقف شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم یحیی رشیدی با بیان اینکه  پس از آتش سوزی در سکوی سرچاهی SDP9در میدان گازی پارس جنوبی تولید گاز  از این سکو متوقف شده است اظهار داشت: روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز از این سکو در میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس برداشت و به پالایشگاه خشکی در عسلویه منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این سکو مربوط به فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی است افزود:  تا ایمن شدن شرایط فعالیت سکوی SDP9  پارس جنوبی متوقف است.

رشیدی بیان کرد:  این آتش سوزی خسارت فنی و تلفات جانی نداشته است و حتی تاسیسات این سکوی سرچاهی هم خسارت ندیده است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: به محض ثابت شدن شرایط، تولید گاز از سکوی SDP9  فازهای شش تا هشت پارس جنوبی آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: چاه‌های گاز تحت پوشش  این سکو موقتا غیر فعال شده و بلافاصله پس از اطمینان از شرایط ایمن مجددا فعالیت آن آغاز می‌شود.

بر پایه این گزارش فازهای شش تا هشت پارس جنوبی بوسیله سه سکوی سر چاهی  SDP9,SPD8, SPD7 تامین گاز می‌شود و روزانه از 30 حلقه گاز  این سه فاز گازی در میدان پارس جنوبی در خلیج فارس  سه میلیارد فوت مکعب گاز به پالایشگاه گاز عسلویه منتقل می‌کند.

سه رشته خط لوله 32 اینچ دریایی به منظور انتقال گاز به پالایشگاه ساحلی هر کدام به طول تقریبی 105 کیلومتر اجراء شده است

انتهای پیام/

برچسب‌ها