قدس آنلاین- زمانیان: نشر افق به تازگی کتابی منتشر کرده با عنوان« داستان تریسی بیکر». <BR>

این کتاب را بزرگترها بخوانند!

این کتاب توسط ژاکلین ویلسون نوشته شده و نسرین وکیلی آن را ترجمه کرده است. ژاکلین ویلسون از برجسته ترین نویسندگان کودک انگلستان است. او جوایز معتبری مانند گاردین، اسمارتیز، ردهاوس و کتاب سال نایل را کسب کرده و نویسنده نامدار سال های 2005 و 2007 لقب گرفته است.
داستان کتاب درباره دختری پرورشگاهی است به نام تریسی بیکر. او پدرش را از دست داده و مادرش او را رها کرده است. تریسی استعداد نوشتن دارد، اما حسادت و بدرفتاری که در شخصیت او وجود دارد مانع شکوفا شدن این استعداد می شود.
نسرین وکیلی مترجم این اثر، نویسنده این کتاب را یکی از برجسته ترین نویسندگان کودک می داند. این مترجم می گوید: ویلسون معمولا مسایل روان شناسی و مشکلات روحی کودکان را دستمایه نوشتن داستان هایش قرار می دهد. او از بچه هایی می نویسد که احساس تنهایی می کنند، بچه هایی که ناپدری و نامادری دارند. او با روان شناسی عمیقی که دارد به شیوه ای طنزآمیز و شوخ طبعانه در آثا ش مشکلات کودکان را مطرح می کند و راه حل هم ارائه می دهد. به همین دلیل کتاب هایش هم پرفروش است و هم خواندن آن ها نه تنها برای بچه ها بلکه به خانواده ها و اولیا و مربیان هم توصیه می شود.
این مترجم کتاب های کودکان و نوجوانان که تاکنون بیش از 150 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان ترجمه کرده است ادامه می دهد: شخصیت اصلی این کتاب یک دختر 10 ساله است. با این توضیح نمی توانیم بگوییم این کتاب خاص گروه سنی کودکان است و نوجوانان آن را نخوانند، من حتی توصیه می کنم این کتاب را بزرگترها بخوانند چون هم سرگرم کننده است و هم پر از نکات آموزشی و تربیتی است.


 

پخش زنده