قدس آنلاین – هنگامه طاهری: وقتی به رغم وعده حاجی بابایی پیگیر دلیل تاخیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان شدیم ، پس از یک ماه پیگیری، تلویحا جواب دادند پی گیر نشویم که پاسخ نمی دهند!

وزارت آموزش و پرورش دلیل تاخیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را نمی گوید

به گزارش قدس آنلاین،وقتی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد پاداش پایان خدمت فرهنگیان در همان هفته ای که بازنشسته می شوند، در حساب آنها واریز می شود ، 30 سال کار کرده های آموزش و پرورش خیال کردند حالا با این مبلغ بالای 20 میلیون شان می توانند گوشه ای از نیاز خانواده را رنگ تحقق ببخشند.
همه میدانیم در این وضعیت اقتصادی شاید 20 یا 24 میلیون، سرمایه محسوب نشود اما پدر و مادری که در این سن و سال فرزند بزرگ دارند و آمد و رفت عروس و داماد و مخارج دانشگاه بچه ها و جهیزیه و ... همین مبلغ هم کمک حالشان است.
با این حال معلوم نشد حاجی بابایی روی چه حسابی در اردیبهشت ماه امسال چنین وعده ای داد ؟ چون کارکنان آموزش و پرورش که مهر امسال رفتند در فهرست بازنشسته ها هنوز هم موفق به دریافت پاداش پایان خدمت 30 ساله خود نشده اند.
خانم منوری همسر یکی از بازنشسته های آموزش و پرورش که اول مهر امسال بازنشسته شده به خبرنگار قدس آنلاین می گوید : به همسرم گفته اند 24 میلیون تومان پاداش پایان خدمتت می شود اما هنوز این پاداش به حساب وی واریز نشده است و جالب اینجاست که مسوول حسابداری اداره شان گفته است معلوم نیست کی واریز شود! بدین ترتیب ما روی این پول هیچ حسابی نمی توانیم باز کنیم.
آقای طغرایی یکی از مدیران بازنشسته آموزش و پرورش نیز که او هم پاداش خود را نگرفته می گوید: اداره اعلام کرده دولت در پرداخت پاداشها مشکل دارد و ما باید صبور باشیم!
آقای الهی یکی دیگر از فرهنگیان آموزش و پرورش که او هم بازنشسته مهر سال جاری است خاطر نشان می کند: وقتی بازنشست شدیم گفتند ظرف یک هفته پول به حسابتان می آید اما حالا می گویند بودجه نیست!

آقای فکوری بازنشسته ای دیگر اظهار می دارد: بنده در اول مهر 91 بازنشسته شدم و هنوز از پاداش خبری نیست . ضمن این که همکاران بنده هم پاداش نگرفته اند . علاوه بر این رتبه بندی ارشد- عالی و خبره بنده و دوستان دیگر بازنشسته را هم قطع کردند که حدودا 200 هزار تومان می شد. این هم از لطف آقایان...

یک بازنشسته دیگر به خبرنگار قدس آنلاین یادآور می شود: تعجب آور است آموزش وپرورش خانه دوم فرزند تک تک ایرانی هاست وهمه از این مسیر می گذرند ولی از نظر اعتبارات مالی فقیرترین دستگاه دولتی درایران است!

به گفته یک فرهنگی بازنشسته دیگر : بعید است یک وزیر صاحب منصب ومقام ، برنامه ریزی نشده حرفی بزند ورسانه ای هم بکند بعد نتواند از پس اش  برآید؟!
 

یک فرهنگی دیگر با گلایه می گوید: در طول خدمت همین مبلغ پاداش را از ما کم کردند حالا که می خواهند پول خودمان را به خودمان برگردانند می گویند بودجه نیست؟ وقتی از خودمان کم کرده اند چطور بودجه ندارند؟

در همین زمینه حدودا بیش از یک ماه پیش که با وزارتخانه آموزش و پرورش مرتبط شدیم تا جواب مسوولان را در مورد دلیل این همه تاخیر جویا شویم ما را نیز به فهرست انتظار سایر رسانه هایی که پی گیر همین قضیه شده بودند اضافه کردند و پس از یک ماه پاسخ دادند که معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش موضوع را ارجاع داده به کارشناسانشان و آنها هم هنوز جواب نداده اند.
البته ناگفته نماند که تلویحا هم گفتند دیگر پی گیر نشویم که پاسخ نمی دهند. هر چند یکی دو هفته هم پس از این پاسخ صبوری کردیم تا شاید مسوولین لطف کرده و پاسخ گو شوند اما بی فایده بود. یکی از رسانه ها اعلام کرده علی فرهادی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش اعلام کرده: متاسفانه این مشکل وجود دارد ولی هم ما و هم مسئولین دولت دارند" تمام تلاش"! خود را برای حل این مشکل می کنند وامیدواریم که تا آخر اسفند ماه بتوانیم این مشکل را حل و حق بازنشستگان را پرداخت کنیم.
تا آخر اسفند دو ماه فرصت هست ، هر چند یک هفته ی بازنشستگان فرهنگی به 6 ماه تبدیل می شود اما کسانی که 4 ماه صبر کرده اند این دو ماه را هم تحمل خواهند کرد . آنچه می ماند وعده حاجی بابایی به عنوان وزیر است که جامه عمل نپوشید.