موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

فهرست جدید تیم ملی هم مثل همیشه نکات جالب توجهی در دل خودش دارد.

از نبود رضاییان و نوراللهی تا دعوت از نعمتی؛ شگفتانه‌های فهرست جدید قلعه‌نویی

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در هفته سوم شب گذشته رسماً به پایان رسید؛ هفته‌ای که در آن، تراکتور تبریز با برد به کار خود پایان داد، سپاهان هم توانست به پیروزی برسد، پرسپولیس هم از سد فولاد گذشت و استقلال تنها تیم مدعی بازنده در هفته سوم بود! بعد از اتمام مسابقات هفته سوم، قرار است تیم ملی ایران دو مسابقه ابتدایی خود در دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را برگزار کند و در آستانه آغاز رسمی فیفادی ماه سپتامبر، امیر قلعه‌نویی به سراغ اعلام لیست تیم ملی رفت.

ملی‌پوشان فوتبال ایران باید روز پانزدهم شهریورماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف تیم ملی قرقیزستان بروند و سپس عازم کشور امارات خواهند شد تا روز بیستم شهریورماه مسابقه خود را برابر تیم ملی این کشور برگزار کنند. امیر قلعه‌نویی در شرایطی فهرست جدید تیم ملی را اعلام کرده که با تصمیم او، ۲۶ بازیکن در اردوی جدید تیم ملی حضور دارند. دعوت از علی نعمتی و دوری ادامه‌دار رامین رضاییان، روزبه چشمی و احمد نوراللهی و البته غیبت امیرحسین حسین‌زاده از جمله اتفاقات ویژه فهرست تیم ملی محسوب می‌شود.

بازگشت حسینی به تیم ملی

امیر قلعه‌نویی در خط دروازه از علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین حسینی و آرشا شکوری دعوت کرده که بازگشت حسینی به فهرست تیم ملی اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود. در خط دروازه، شجاع خلیل‌زاده در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان و محمدامین حزباوی مدافعان میانی دعوت‌شده از سوی امیر قلعه‌نویی هستند. صالح حردانی و آریا یوسفی در سمت راست و میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی و علی نعمتی در سمت چپ خط دفاع دعوت شده‌اند که البته نعمتی در پست دفاع میانی هم توانایی بازی دارد و چهره ویژه فهرست تیم ملی محسوب می‌شود. عدم حضور دوباره نام رامین رضاییان در فهرست تیم ملی و البته عدم دعوت از سامان فلاح، از جمله تصمیمات مهم امیر قلعه‌نویی برای فیفادی پیش‌رو است.

پدیده تراکتور جایی در فهرست قلعه‌نویی ندارد!

امیر قلعه‌نویی در خط هافبک به سراغ دعوت از سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، محمد کریمی و محمد قربانی رفته و در پست وینگر هم علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی و اللهیار صیادمنش دعوت شده‌اند که البته صیادمنش توانایی بازی در پست مهاجم هدف را هم دارد. اتفاق ویژه در پست وینگر، عدم دعوت از بازیکنانی مانند امیرحسین حسین‌زاده است و جالب آنکه در خط هافبک هم قلعه‌نویی بازهم روی نام روزبه چشمی خط قرمز کشیده و هافبک استقلال را دعوت نکرده است! همچنین احمد نوراللهی همچنان غایب است.

اعتماد قلعه‌نویی به چهره‌های باتجربه در خط آتش

مهدی طارمی در کنار جواد آقایی‌پور، سردار آزمون و شهریار مغانلو، مهاجم دعوت‌شده به اردوی ملی هستند که البته آقایی‌پور در پست وینگر و هافبک تهاجمی هم می‌تواند به میدان برود. اتفاق ویژه در فاز تهاجمی، غیبت سعید سحرخیزان است؛ آن‌هم در حالی‌که او از جمله مهاجمان آماده لیگ روسیه محسوب می‌شود! ضمن آنکه در مقایسه با اردوی قبلی، غیبت مهدی لیموچی، وینگر سکونشین سپاهان که فعلاً قرارداد با طلایی‌پوشان ثبت نشده هم در نوع خود جالب‌توجه است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.