موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره تغییر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می شود گفت: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال آینده اجرایی می‌شود.

هیچ دستگاهی امکان لغو مصوبه کنکوری را ندارد/ به دوران تست زنی بر نمی‌گردیم

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در برنامه صف اول در شبکه خبر درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره تغییر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می شود و اظهارات وزیر جدید آموزش و پرورش عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش پاسخ دقیقی داده و گفتند مصوبه شوراست، وزارت آموزش نمی‌تواند ورود کند.

وی افزود: پیش از این مجلس شورای اسلامی نیز مصوبه‌ای در نقض مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر کرد و چالش مختصری ایجاد شد که شورای نگهبان مصوبه را رد کرد و بعد از اصرار نمایندگان مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت رفت، مجمع هم رد کرد، بنابر این مصوبه شورا قطعی است و دو سال است که اجرا می‌شود، بعید می دانم که اعضای شورا بخواهند لغو کنند و هیچ دستگاهی امکان لغو آن را ندارد.

خسروپناه تأکید کرد: شورا اصرار دارد که مصوبه ادامه پیدا کند چراکه پیش از این دانش‌آموزان در آستانه کنکور مدرسه را رها و تست‌زنی را شروع می‌کردند، اگر این مصوبه جایی ایراد داشته باشد اصلاح می‌کنیم، تعصب جاهلانه نداریم اگر اصرار داریم اصرار حکیمانه است. معلم‌ها و خانواده‌ها راضی هستند. برخی خانواده‌ها می‌گویند که استرس بچه‌ها زیاد شده است و پیشنهاد دارند که معدل پایه دهم اثرگذار نباشد. با نمایندگان مجلس نیز جلساتی داشتیم. در برخی از جلسات رئیس مجلس حضور داشت، میزی برای این کار اختصاص دادیم، اگر نظر کارشناسان این باشد که مصوبه اصلاح شود، در صورتی که شورا رأی دهد اصلاح می‌شود. اصل مصوبه تغییر نمی‌کند چراکه به دوران تست زنی بر نمی‌گردیم. اکنون مدرسه، معلم و کتاب جایگاه پیدا کرده است. سال آینده هم مصوبه به این صورت اجرا می‌شود، با این مصوبه کار بزرگی در تعلیم و تربیت انجام شد و از حافظه محوری به سمت عقلانیت‌محوری پیش رفتیم. عدالت آموزشی را نیز در این مصوبه مدنظر داریم تا مدرسه‌ها در سراسر کشور فاصله عمیق نداشته باشد. این مصوبه ما را به عدالت آموزشی نزدیک کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 0
    به نظر من دکتر پزشکیان کاش اول آقای خسروپناه را از این سمت بردارند. چون ایشان بدون نظر خواهی از اولیا و مربیان از طرف آنها اعلام رضایت می کنند که کذب محض است و مسئولی که چنین عملکرد آینده نسل نوجوان را به تباهی می‌برد.