موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

کتاب «نام‌ها از کجا می‌آیند» درباره برندسازی شخصی نوشته شده و در آن ۱۴ شخصت و برندشخصی معتبر ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«نام‌ها از کجا می‌آیند» در کتاب‌فروشی‌ها

در کتاب درباره «نام‌ها از کجا می‌آیند» ۱۴ شخصت و برندشخصی معتبر ایرانی که هرکدام در حوزه کاری خود محل ارجاع بسیار هستند، مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است. نام‌های که به مرور به قول نیما یوشیج رزق روح‌مان شده‌اند و هر کدام در حوزه کاری خود مرجع صاحب نظران محسوب می‌شوند و در یک پازل بزرگ‌تر بخشی از فرهنگ ایران امروز را نمایندگی می‌کنند. این کتاب را می‌توان تنها کتاب تالیفی در زبان فارسی دانست که به برندسازی شخصی با تکیه بر شخصیت‌های ایرانی به عنوان نمونه‌های عینی پرداخته است.

حسین گنجی روزنامه‌نگار و پژوهشگر در پنجمین کتاب خود با عنوان «نام‌ها از کجا می‌آیند» "«برندسازی شخصی؛ راه بلندمدت دوست‌داشتنی»، ۱۴ برند شخصی معتبر و پر ارجاع ایران؛ محمدرضا شجریان، ابراهیم گلستان، ایران درودی، محمدرضا شفیعی‌کدکنی، محمدعلی موحد، هوشنگ ابتهاج، محمد احصایی، ژاله آموزگار، رضا داوری اردکانی، کامبیز درم‌بخش، مصطفی ملکیان، بهرام بیضایی، هادی خانیکی، محمود سریع‌القلم را بر اساس مدل‌ها و روش‌های‌ برندسازی شخصی مورد واکاوی قرار داده است. او برندهای ایرانی را با الگوهای رایج و در حال تدریس برندسازی شخصی در جهان تطابق داده و سعی کرده ضمن امکان الگوبرداری از آنها، راه بلند و دشوار برندسازی شخصی را با پیش کشیدن چند نمونه در حوزه‌های متنوع تشریح کند.

چهره ۱۴ شخصیت منتخب کتاب را هادی حیدری طراحی کرده است و جلد کتاب اثر آرش تنهایی است.

فرزاد مقدم، مدرس و مربی دوره‌های برندسازی و دانش آموخته برندینگ در پیش‌گفتاری بر این کتاب با طرح پرسشی با عنوان «ماجرای این کتاب چیست؟» اینگونه نوشته است: «برای آموختن برندسازی شخصی علاوه بر مدل‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های مختلف، معمولاً به مثال نیازمندیم. به قول «آلبرت اینشتین؛ مثال آوردن، یکی از راه‌های آموزش نیست، بلکه تنها راه آموزش است.» نشان دادن مثال و الگو، راهی طبیعی و آسان برای یادگیری است. با نمایش نمونه موفق، روش‌ها و مفهوم‌های دشوار و شاید انتزاعی را به چیزی عینی‌تر، آسان تر و قابل فهم‌تر تبدیل می‌کنیم. از این رو، مثال‌های این کتاب می‌تواند کمکی باشد برای کسانی که در این راه گام بر می‌دارند. شاید مثال‌ها و الگوهای انتخاب شده در این کتاب، نمونه‌های جامعی برای دربر گرفتن تمام انواع برندهای شخصی کشور ما نباشند. اما برای تبدیل‌شدن به یک برند شخصی اصیل و ماندگار (اگر چنین دغدغه‌ای را دارید) درس گرفتن از نمونه‌هایی که در این کتاب آورده شده است، کاری است بس شایسته.»

گنجی نیز در بخشی از مقدمه خود بر کتاب که به تفصیل به برندسازی شخصی پرداخته است، ماجرای کتاب را اینطور شرح داده است: «برندسازی شخصی یعنی داشتن هدف، الگو، همراه با تلاش مستمر و طولانی که از آن نه تنها خسته نشوید که لذت هم ببرید. از زندگی خود باید داستان خوبی برای روایت داشته باشید؛ تنها رسیدن به قله مهم نیست، این مسیر است که برندساز است. در این کتاب سعی شده با واکاوی برخی شیوه‌های شکل گیری چند برند شخصی ایرانی و الگوها و روش‌های که خواسته یا ناخواسته در توسعه فردی خود به کار بسته‌اند، دریافتی از «برندسازی شخصی؛ این راه بلندمدت دوست داشتنی» ارائه شود تا بدانیم «نام‌ها از کجا می‌آیند» و چگونه رزق روح‌مان می‌گردند.»

روش‌شناسی به کار رفته در کتاب، تلفیقی از کار کتابخانه‌ای و مصاحبه‌ای است و همانطور که نویسنده کتاب در مقدمه آورده است، انتخاب شخصیت‌های مورد بررسی به گونه‌ای بوده است که اولا زنده باشند و امکان دسترسی بی واسطه و مصاحبه (حداقل تا زمان نگارش مقاله) وجود داشته باشد که برخی از شخصیت ها در مسیر نوشتن کتاب به رحمت خدا رفتند، و ثانیا امکان مصاحبه و نزدیکی برای درک احوالات و نوع نگاه آنها به زندگی وجود داشته باشد.

این کتاب می‌تواند برای دانشگاهیان پژوهشگران و فعالان حوزه علوم ارتباطات، برندسازی، تبلیغات، جامعه‌شناسی و علاقه‌مندان مطالعات رسانه‌های نوین مفید باشد. «نام‌ها از کجا می‌آیند؟ برندسازی شخصی؛ راه بلند مدت دوست‌داشتنی» در ۱۸۸ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است. طراحی چهره‌های این کتاب را هادی حیدری، طراحی جلد را آرش تنهایی، طراحی گرافیک را فاطمه زمانه‌رو و ویراستاری را یلدا شایسته‌فر بر عهده داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.