موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

همزمان با آغاز تهاجم نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری، رسانه‌های اسرائیلی از وقوع دو عملیات استشهادی در شهرک های صهیونیست‌نشین در استان الخلیل در جنوب این جغرافیا خبر دادند

آتشفشان خشم فلسطینی‌ها در حال فوران / 6 صهیونیست طی دو عملیات استشهادی در کرانه باختری زخمی شدند

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با آغاز تهاجم نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری، رسانه‌های اسرائیلی از وقوع دو عملیات استشهادی در شهرک های صهیونیست‌نشین در استان الخلیل در جنوب این جغرافیا خبر دادند. در اقدام نخست یک فلسطینی با خودروی خود وارد شهرک  «کارمی تزور» شده و سپس اقدام به تیراندازی کرده است. طبق ادعای منابع اسرائیلی خودروی وی بمب‌گذاری شده بود که عاملان موفق به انفجار آن نشده‌اند. در عملیات مذکور دو شهرک‌نشین زخمی شدند. به ادعای منابع اسرائیلی، دو فلسطینی عامل حمله بودند که یکی از آن‌ها به شهادت رسیده و دیگری توانسته بگریزد.

در عملیات دوم نیز یک جوان فلسطینی سوار بر خودرو وارد شهرک «گوش عتصیون» شد و پس از پیاده شدن از خودرو، آن را در کنار یک پمپ بنزین منفجر کرد. طبق آخرین گزارش‌ها حداقل 4 صهیونیست در این انفجار زخمی شده‌اند که به اذعان منابع اسرائیلی یکی از زخمی‌ها، «گال ریچ» فرمانده تیپ «عتصیون» با درجه سرلشکری است.

وعده گردان‌های «قسام» محقق شد

در پی دو اقدام اخیر، استان الخلیل به شدت فضای امنیتی به خود گرفته است. این دست تحرکات در حالی صورت گرفت که گردان‌های قسام دو روز پیش اعلام کرده بودند اشغالگرانی که توهم از بین بردن مقاومت در شمال کرانه باختری را دارند با واکنش این نیروها در جنوب مواجه خواهند شد؛ حال به نظر این وعده تعبیر شده است. در این پیام آمده است: با کمک خداوند، صهیونیست‌ها با واکنش‌های مرگ آور نیروهای مقاومت از سمت جنوب و مرکز کرانه باختری و داخل سرزمین های اشغالی رو به رو خواهند شد.

بعد از انتشار پیام مذکور بود که ۲ عملیات استشهادی در شهر الخلیل رخ داد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به حملات بامدادی نیروهای مقاومت اعلام کرده که اشغالگران غافلگیر خواهند شد. در بیانیه حماس تاکید شده است: «عملیات گوش عتصیون و کرمی تسور این پیام را مخابره کرد که مقاومت تا زمان تداوم تجاوزات اشغالگران ادامه خواهد داشت.» جنبش همچنین با بیان اینکه به ملت بزرگ و آزاده خود بشارت می‌دهیم که رژیم اشغالگری که در توهم شکست مقاومت در شمال کرانه باختری بود، به یکباره با مرگ و انتقام از جنوب و مرکز کرانه باختری و مناطق اشغالی 1948 مواجه شد آورده است: از نیروهای مقاومت و ملت فلسطین می خواهیم بیش از گذشته در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به پا خیزند.

کرانه باختری لرزه بر اندام اسرائیلی‌ها انداخته است

افزایش تحرکات مقاومت در جبهه جنوبی کرانه باختری در شرایطی صورت گرفت که ارتش و نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر از سه روز پیش بزرگترین لشکرکشی خود به شهرها و اردوگاههای شمال این جغرافیا در 22 سال گذشته را آغاز کرده و اردوگاهها و شهرهای جنین، طولکرم، الفارعه، نورشمس، نابلس و طوماس را هدف یورش قرار داده‌اند. رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه هم اعلام کرده بود که محمد جابر معروف به ابوشجاع از فرماندهان ارشد سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را پس از درگیری چند ساعته در اردوگاه نورشمس به شهادت رسانده است.

بالا گرفتن تنش همزمان با اغاز عملیات ارتش اشغالگر در حالی است که منابع صهیونیست درباره فروپاشی اوضاع در کرانه باختری هشدار می دهند. یسرائیل هیوم با بیان اینکه کرانه باختری در آستانه انفجار است درباره گسترش جنگ هشدار داده و آنرا موجب بار مضاعفی بر روی ارتش این رژیم دانستند. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز با توجه به این اوضاع اعلام کرد که تل آویو در نبرد میان جنگ‌ها شکست خورده ‌است. ناتوانی در مقابله با رزمندگان مقاومت صهیونیست ها را بر ان داشته تا با افزایش حملات به غزه به زعم خود درصدد جبران شکست ها برایند. در این مسیر جنگنده های دشمن بامداد دیروز بیش از 10 نقطه در مناطق مختلف غزه را آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داد که در این حملات دیوانه وار دستکم 40 تن شهید و زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.