موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان امروز (شنبه) گفت که احتمال نمی‌دهد کشورش قبل از سال ۲۰۳۰ میلادی به اتحادیه اروپا بپیوندد.

بعید است صربستان تا سال ۲۰۳۰ به اتحادیه اروپا بپیوندد

الکساندر ووچیچ در نشستی امنیتی در پراگ اعلام کرد که بعید است صربستان در سال ۲۰۲۸ عضو اتحادیه اروپا شود، تاریخی که از سوی برخی دیگر از کشورهای بالکان غربی که امیدوارند به این بلوک بپیوندند، هدف‌گذاری شده است.

رئیس‌جمهوری صربستان تصریح کرد: فکر نمی‌کنم که ما در سال ۲۰۲۸ عضو اتحادیه اروپا شویم. این اتفاق نخواهد افتاد، من به مردم کشورم دروغ نمی‌گویم.

وی افزود: بر این باورم که اگر ممکن باشد برخی از ما [کشورهای منطقه بالکان] به عضویت اتحادیه اروپا درآیند، این اتفاق نمی‌تواند قبل از سال ۲۰۳۰ رخ دهد، با این حال این فقط ارزیابی من است. هیچ کس نمی‌داند که در این مدت چه اتفاقی ممکن است بیفتد.

اظهارات ووچیچ ۲ روز پس از آن بیان شد که صربستان برای خرید ۱۲ جنگنده «رافال»، قرارداد مهمی را با یک شرکت هواپیماسازی فرانسوی امضا کرد.

بر اساس این گزارش، صربستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا باید دموکراسی، حاکمیت قانون، امور قضایی، اقتصاد خود را بهبود بخشد و فساد و جرایم سازمان‌یافته را ریشه کن کند.

از سوی دیگر، یاکوف میلاتوویچ رئیس‌جمهور مونته‌نگرو نیز امروز (شنبه) اعلام کرد که کشورش که اکنون یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، امیدوار است تا سال ۲۰۲۸ به اتحادیه اروپا بپیوندد و به بیست و هشتمین کشور عضو این ائتلاف شود.

مذاکرات مربوط به عضویت صربستان اکنون بر سر چندین موضوع به بن بست خورده است. مهم‌ترین آنها شکست بلگراد در عادی سازی روابط با استان سابق خود کوزوو است که در سال ۲۰۰۸ اعلام استقلال کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.