پیشنهاد سردبیر

جنگ‌طلبی‌های اسرائیل در سرزمین زیتون، این روزها پرده‌های جدیدی از توحش و ترور را رقم می‌زند. دیروز بی‌سابقه‌ترین موج حملات هوایی رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ به جنوب لبنان اتفاق افتاد.

کودک‌کشی صهیونیست‌ها و پاسخ کوبنده حزب‌الله به اشغالگران / تلاش اسرائیل برای اجتماعی‌ کردن جنگ و فشار بر مقاومت

قدس؛ حملاتی که تاکنون براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان بیش از   ۳۰۰شهید و افزون بر ۷۵۰ مجروح که همه از غیرنظامیان لبنانی بودند، به همراه داشته است. ارتش رژیم صهیونیستی تعداد این حملات را حدود ۳۰۰مورد اعلام کرد. همزمان با موج این حملات، رسانه ارتش رژیم اشغاگر، تصویری از «هرتزی ‌هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش منتشر کرد که فرماندهی این موج حملات را در اتاق فرماندهی واقع در زیرزمینی در کمپ رابین در تل‌آویو نشان می‌داد. 
هالیوی هدف از انجام این حملات را زدن «ضربه پشت ضربه» به حزب‌الله و ارسال پیام شکست ناپذیری اسرائیل اعلام کرد. نکته‌ای که در این موج حملات نسبت به زد و خوردهایی که از ۸ اکتبر تا دیروز که حزب‌الله بخش مهمی از توان ارتش اسرائیلی را در نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی به خود مشغول کرده، به‌وضوح قابل مشاهده بود، افزایش هدف قرار دادن مناطق مسکونی و سکونتگاه‌های غیرنظامی روستایی توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود. 
حملات جنون‌آمیز دیروز صهیونیست‌ها سبب شد حزب‌الله حیفا و تل‌آویو را نیز زیر ضربات راکتی و موشکی خود بگیرد. این وضعیت موجب شد کابینه رژیم صهیونیستی در سراسر فلسطین اشغالی، وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

سناریو نخ‌نمای صهیونیست‌ها برای حمله به اهداف غیرنظامی
ارتش رژیم همزمان با این موج حملات تلاش کرد این خط رسانه‌ای را پررنگ کند که موشک‌ها و لانچرهای پرتاب راکت حزب‌الله را که در ساختمان‌های مسکونی مخفی شده، هدف قرار می‌دهد.  در این خط رسانه‌ای، اول از همه دستگاه رسانه‌ای ارتش اسرائیل دست به کار شد و همان سناریویی را که در غزه و در توجیه هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی با همین بهانه‌ها پی گرفته بود، اعمال کرد. 
در سناریو تکراری صهیونیست‌ها، ارتش اسرائیل با پخش یک انیمیشن مدعی چگونگی مخفی کردن لانچرها و موشک‌ها در داخل ساختمان‌های غیرنظامی شد. ساخت و پخش این انیمیشن‌ها در حالی این بار برای لبنان اتفاق می‌افتد که نمونه‌های مشابه آن پیش‌تر در غزه اتفاق افتاده و واهی بودن ادعاهای رژیم حتی پس از تصرف و نابودی این مراکز غیرنظامی به همین بهانه، اثبات شده بود. تصاویر دیروز مراکز بمباران شده در لبنان نیز تأیید می‌کرد اگر قرار بر انبار کردن راکت‌ها و موشک‌ها در این سکونتگاه‌های تخریب شده بود، طبیعتاً پس از بمباران با بمب‌های چند صد پوندی نباید اثری از این ساختمان‌ها وجود می‌داشت نه اینکه حجم تخریب هیچ تناسبی با این ادعاها نداشته باشد.
نه فقط دیدن آن انیمیشن ارتش اسرائیل در نوع مخفی کردن موشک‌ها در فضای محدود خانه‌ها، بلکه ادعای رژیم صهیونیستی درخصوص نوع مهمات مخفی شده در این ساختمان‌ها نشان می‌داد چقدر سناریو صهیونیست‌ها رنگ و بوی کمدی دارد. کافی است تصور کنید حزب‌الله موشک و راکت‌های چند صدکیلویی را داخل این سکونتگاه‌ها به صورت مسالمت‌آمیزی در کنار تجهیزات آشپزخانه یا در طبقه چندم یک خانه انبار کرده باشد. صهیونیست‌ها در این سناریو برای اینکه دُز باورپذیری ادعاهایشان را بیشتر کنند، مدعی شدند برای نمونه حزب‌الله سعی داشته کروزهای روسی را از داخل این خانه‌ها به سمت اهدافی در شمال فلسطین اشغالی پرتاب کند. 
به هر حال این سناریو نوشته شده و همه باید آن را باور می‌کردند. روی همین حساب از همان اول صبح دیروز، این پیامک باوجود محتوای مضحکش برای ساکنان جنوب لبنان ارسال شد: «تو در ساختمانی که حزب‌الله سلاح‌هایش را آنجا مخفی می‌کند، زندگی می‌کنی، زودتر آنجا را تخلیه کن».   

تلاش برای اجتماعی‌ کردن جنگ و فشار بر حزب‌الله
سناریو صهیونیست‌ها چند پرده دیگر هم داشت. آن‌ها مدعی شدند باوجود این هشدارها، این حزب‌الله است که همچون حماس مانع تخلیه روستاها می‌شود تا با کشته شدن غیرنظامیان، بتواند کار رسانه‌ای و تبلیغاتی خودش را پی بگیرد و روی این کشته‌ها مانور دهد. معنای ضمنی این حرف، این پرده از نمایش بود که درست است ما با هر بهانه‌ای شما را بمباران می‌کنیم ولی مقصر، نیروهای حزب‌الله هستند.
 ارسال این پیام‌ها در حالی بود که براساس مستندات و تصاویر مخابره شده از کسانی که قصد خروج از برخی مناطق درگیری را داشتند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جاده‌ها و پل‌های مواصلاتی را نیز هدف حملات هوایی خود قرار دادند. 
واضح است هدف قراردادن غیرنظامیان، آن هم در این حجم و وسعت توسط رژیم صهیونیستی، عبور از خط قرمزی بود که تا حدود زیادی در یک سال اخیر در پساطوفان‌الاقصی میان ارتش این رژیم و حزب‌الله رعایت می‌شد و اکنون عبور ارتش اسرائیلی از این خط قرمز را باید نشانه‌ای واضح از ورود جنگ به مرحله‌ای جدید قلمداد کرد. مشخصاً این حملات کور به غیرنظامیان را باید در راستای تلاش بی‌ثمر دولت اسرائیل برای برگرداندن بیش از ۲۰۰هزار شهرک‌نشین آواره به سکونتگاه‌هایشان در شمال فلسطین اشغالی و با هدف اجتماعی‌تر کردن جنگ و فشار از این حیث بر حزب‌الله دانست.
همزمان با این حملات، اعلام شد دولت بایدن ضمن اعلام نگرانی از احتمال آغاز یک جنگ فراگیر در لبنان، امیدوار است عملیات‌های اسرائیل، حزب‌الله را مجبور به یک توافق دیپلماتیک کند. دیروز کلیپی صوتی از سخنان شهید حاج ابراهیم عقیل، فرمانده بزرگ حزب‌الله منتشر شد که در آن ضمن تأکید بر استمرار مسیر مقاومت، این‌طور گفته بود: «آمریکا فقط درصورتی پیروز می‌شود که بتواند خدا را از میدان بیرون کند».

واکنش آیت الله سیستانی
همزمان با افزایش تنش‌ها در لبنان، آیت‌الله سیستانی هم در پیامی نگرانی خود را درخصوص این اتفاقات ابراز کرد. او در پیامش چنین نوشت: در این روزهای سختی که مردم شریف لبنان می‌گذرانند و به‌طور فزاینده‌ای در معرض تجاوزات وحشیانه اسرائیل و روش‌های وحشیانه ازجمله انفجار تعداد زیادی وسایل ارتباطی شخصی و موارد مشابه، هدف قرار دادن خانه‌های مملو از شهروندان، حتی زنان و کودکان قرار دارند و انجام حملات شدید به ده‌ها روستا و شهرک در جنوب و بقاع که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مبارزان قهرمان و غیرنظامیان بی‌گناه و آواره شدن ده‌ها هزار نفر از آن‌ها شده است، با درخواست هر تلاشی برای توقف این تجاوز وحشیانه مداوم و محافظت از مردم لبنان در برابر تأثیرات ویرانگر آن، از مؤمنان می‌خواهم آنچه به کاهش رنج آن‌ها و تأمین نیازهای بشردوستانه آن‌ها کمک می‌کند، انجام دهند.

لبیک الحشدالشعبی به پیام آیت‌الله سیستانی 
«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق پس از صدور این پیام، همبستگی کامل خود را با ملت لبنان در برابر حملات رژیم صهیونیستی و ماشین کشتار روزانه این رژیم اعلام کرد. همچنین سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی آمادگی این جریا�� برای کمک‌رسانی به لبنان را اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.