پیشنهاد سردبیر

درست ۴هزارو۱۱۶ روز از غروب تب آلودی که سرخ های تراکتور در نصف جهان خنجر را بر پشت زردها فرو کردند می گذرد.

پیش درآمد دوئل سپاهان- تراکتور در عصر تب آلود زاینده رود / پایان همزیستیِ کارد و پنیر!

 به گزارش قدس آنلاین،۱۱ سال حسرت برای تُرک‌ها که بخت خام خود را بارها نفرین کردند و دست خالی از ضیافت نقش جهان به خانه برگشتند کافی است!

این‌بار اما در اتمسفری متفاوت و متعادل می‌توان از احتمال شکستن تابوی نباختن‌های سپاهان در حوالی سی و سه پل سخن گفت و در بوق ممتد شیپورها به خلق نتیجه‌ای دور از انتظار اندیشید. ارتش پرشورها به دقیقه اکنون، صدای نفس‌های خود را به گوش صدرنشین موقت لیگ رسانده و کمی لغزش کافی است تا با شکار پرندگان زرد، جای سپاهان و تراکتور در صدر عوض شود.

شطرنج ژوزه مورایس و دراگان اسکوچیچ اما مرموزتر از آن است که با چند فرضیه بتوان نیم رخ یکه تاز میدان را تا پیش از مچ اندازی دو غریبه پرتغالی و کروات ترسیم کرد.

«اسکو» که مأموریتی جز پایان دادن به ناکامی های سریالی تراکتور در سال‌های اخیر ندارد، پیش درآمد دوئلِ ملتهبِ زاینده‌رود، ماشین خیبر را واژگون کرد و ۳ امتیاز مهم از جدال با لُرها گرفت تا با جانِ بی نفس خود را به همسایه دیوار به دیوار ژوزه بدل کند.

بی مداهنه منطق نبرد آدینه همچون منطق لشکری است که حتی در صورت زمینگیر شدن، تا واپسین لحظه به جنگ پشت خاکریزها ادامه خواهد داد و دستمال سفید را بالا نخواهد برد.در همین راستا رهبر  پنجاه‌وشش‌ساله ارکستر سرخ ها با اتکا به بازیکنان کارسازی چون شجاع خلیل زاده، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر به فتح اصفهان می‌اندیشد و از بدخواب شدن پرهیز می‌کند. دراگان یک برگ برنده نیز دارد که پس از دوری هفت روزه از اردوگاه تراکتور با انگیزه دوچندان برمی گردد تا به سیاق جدال های پیشین مهره مار مرد کروات لقب بگیرد. امیر حسین حسین زاده در آستانه  بیست‌وسه‌سالگی به وینگر ویرانگری بدل شده که قادر است یک تنه معادلات را به‌هم بریزد و از میدان مین به سلامت بگذرد. او می‌تواند جمعه در نفسگیرترین لحظات یک ماراتن، با خروشی پرخروش ورق را برگرداند و به حسرتی یازده ساله پایان دهد.

آن سوی کارزار اما مورایس  پنجاه‌ونه‌ساله به ضرس قاطع باور دارد دیگر زندگی به زنده بودن نمی‌ارزد و سرجوخه هایش باید از تمام زوایا به جام یورش برند. بازوی راست مورینیو در پنج هفته اخیر ستاره ای به نام آریا یوسفی را رو کرده که در  بیست‌دوسالگی یک تنه فرشته نجات زردها شده و راست سپاهان را با فرارها، فشارها، شوت‌ها و گل‌های خود بیمه کرده است. او در شهراورد نصف جهان هم گل زد و هم راه ها را بست تا سیگنال‌های نگران کننده‌ای برای آذری‌ها بفرستد. سپاهان درون قلعه خود نیز دلخوش به سیوهای پیام نیازمند است و البته با استقرار یک پلی‌میکر ششدانگ به نام برایان دابو در قلب میدان به دنبال آن است در کمترین زمان خود را به محوطه جریمه میهمان برساند و کار را یکسره کند.

به نظر می رسد در زنگ ششم لیگ، پس از شهرآورد سرخابی، پیکار مرگبار دیگری آن سوتر از چهارباغ عباسی شکل بگیرد و نبرد اسکو و دار و دسته‌اش با مورایس و قشون آماده‌اش بالا بگیرد و کاری کند که ۲۲ جنگاور یک نفس و بلاانقطاع پیش بتازند و تا حصول نتیجه حتی پلک هم نزنند.

آیا آرزوهای دراگان را باد خواهد برد و نوار ناکامی های تراکتور در پایتخت شاه عباس صفوی پاره نخواهد شد؟آیا مورایس فارغ از تبختر و تکبر با پلنی هولناک جامه میهمان ناکام را روی بند رخت آویزان خواهد کرد؟آیا پایان همزیستی کارد و پنیر بر دکوراسیون بالای جدول تأثیر خواهد گذاشت؟ تا فردا عصر صبوری می‌کنیم تا ببینیم بالاخره کدام فرمانده سر به سر بادها می گذارد و بیرق لشکر خود را در ستیغ رستگاری به اهتزاز درخواهد آورد.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.