آخرین تحولات لبنان

دو تن از نمایندگان مجلس انتصاب محمد جواد ظریف به سمت معاون راهبردی رئیس جمهور را به دلیل تابعیت مضاعففرزندانش و آنچه زاویه داشتن او با نظام عنوان کردند مغایر با ماده ۲ قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس دانسته و خواستار لغو آن شدند.

حضور افراد زاویه‌دار با آرمان‌های نظام در دولت به‌نام وفاق پذیرفته نیست

به گزارش قدس آنلاین، احمد راستینه امروز در نطق میان دستور خود رئیس جمهور را خطاب قرار داده و با بیان اینکه انتصاب محمدجواد ظریف به عنوان معاون راهبردی مخالف صریح ماده ۲ قانون نحوه انتصابات اشخاص در مشاغل حساس است، خاطرنشان کرد: به موجب آن افرادی که خود یا فرزندانشان یا همسرشان تابعیت مضاعف دارند، طبق قانون نمی‌توانند در مشاغل حساسی مانند معاونت ریاست جمهوری انتصاب شوند. انتظار می رود رئیس‌جمهور قبل از اعمال ماده ۲۳۴ نظارتی مجلس خودش در این زمینه اقدام کند. 

وی افزود: حضور افرادی در کنار رئیس جمهور که نسبت به آرمان‌های انقلاب دارای زاویه و بدسابقه هستند، تحت پوشش وفاق ملی پذیرفتنی نیست. آقای پزشکیان! این افراد نمی‌توانند برای شما همراهان همدلی باشند. در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی و اجتماعی سپردن مسئولیت‌های حساس و تعیین کننده به افرادی که با نظام حاکم زاویه دارند، وفاق ملی نامیده می‌شود؟

نماینده مردم شهرکردتاکید کرد: مفهوم و تعریف شناخته شده وفاق ملی در همه فرهنگ‌ها استفاده از همه نیروهای وفادار به نظام صرف نظر از سلیقه‌های سیاسی متفاوت آنها است و ملت ایران نمی‌پذیرد که پرچم‌های نفوذ فرهنگی، سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه آن به وسیله افراد نفوذی و فریب خورده در کشور و دستگاه‌های مختلف برافراشته شود؛ مصداق آن را در یادداشت‌های یکی از روزنامه‌ها دیدیم که شرط وفاق ملی را پذیرش شعار و خواسته معترضان فتنه زن، زندگی و آزادی دانست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی اظهار کرد: کسانی که وفاق ملی را در عبور از قانون اساسی و قوانین نظام جمهوری اسلامی می‌دانند، مصداق پرچم‌های نفوذ هستند که باید دستگاه‌ها مراقبت کنند.

با قاتلان سلیمانی و فرماندهان جبهه مقاومت مذاکره نمی‌کنیم

نماینده مردم اراک هم در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس تاکید بر اینکه مسئولان باید از بیان گفتارها و رفتارهای انقلابی و غیر ارزشی و ذلت بار خودداری کنند از رئیس جمهور خواست تا حکم انتصاب محمدجواد ظریف را لغو کند.

نادرقلی ابراهیمی با اشاره به شهادت سید حسن نصر الله و تسلیت این واقعه و با بیان اینکه در این برهه حساس تاریخی ضرورت اقتدار و صلابت در گفتار و رفتار مسئولان از اوجب واجبات است، تصریح کرد: گوش به فرمان بودن به مقام معظم رهبری و کنار گذاشتن دیپلماسی ذلت بار و پرهیز از گفتارها و رفتارهای غیر ارزشی و غیرمتعارف که در شأن ملت بزرگ و انقلابی ملت اسلامی نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما با قاتلان سلیمانی، هنیه، فرماندهان جبهه مقاومت و سید مقاومت هیچ توافق و مذاکره‌ای نداشته و نخواهیم داشت و نه تنها از سر راه کنار نمی گذاریم بلکه همه هیمنه و توان جهان اسلام و ایران بزرگ را برای مقابله با آمریکای جانی و گروه وحشی اسرائیلی بسیج و مبارزه می کنیم.

حکم غیر قانونی ظریف لغو شود

وی تصریح کرد: ما نمایندگان به عنوان صدای بزرگ ملت اعتراض شدید خود را به گفتارها و رفتارهای غیر انقلابی و غیر ارزشی و ذلت بار، مذاکره با دشمن و کنار گذاردن سلاح مقابل دشمن اعلام و اجازه ادامه این روند را نخواهیم داد لذا در اولین اقدام ضرورت دارد با توجه به اینکه همه در برابر قانون برابرند رئیس جمهور محترم ضمن ارائه توضیحات لازم در مجلس، حکم انتصاب غیرقانونی آقای ظریف را لغو و از انتصاب افراد معلوم الحال دارای زاویه و وابسته به جریان فتنه در مسئولیت های ارشد ملی و استانی به شدت پرهیز کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: مدیریت سخن گفتن و سخن نگفتن از مهم ترین تذکرات به مسئولان محترم است، انتقام سخت پایان عمر رژیم کودک کش را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.