آخرین تحولات لبنان

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نگاشت نهادی این سند در سه نسخه آماده شده است.

سند تحول بنیادین در سه نسخه آماده شده است

علی پارسانیا اظهار داشت: یک نسخه بر اساس راهکارهای سند تحول، یک نسخه براساس برنامه‌های زیرنظام سند تحول و یک نسخه هم براساس هفت ‌پروژه ملی آماده شده است.

وی با بیان اینکه این هفت پروژه در ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور باید پیگیری شود، اظهار داشت: هفت پروژه ملی است که عموم دستگاه‌ها پای کار می‌آیند و وظایف و تکالیف آن‌ها مشخص می‌شود. از جلسات این ستاد، دو جلسه با حضور مخبر تشکیل شد و امید است جلسه سوم هر چه سریع‌تر با حضور عارف معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود و پروژه‌ها ادامه پیدا کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پروژه مهارت‌آموزی یکی از هفت پروژه ملی است که به ثمر رسیده و آیین‌نامه آن هم به هیات دولت ارسال شد و این ‌برای اولین بار است که یک آیین‌نامه برای اجرای سند تحول بنیادین ابلاغ می‌شود.

پارسانیا یادآورشد: با توجه به تأیید نقشه راه سند تحول بنیادین، ‌۱۳۱ راهکار و ۴۵۸ برنامه به ۱۴۷ پروژه ملی تبدیل شده و اکنون سعی داریم تا سه ماه آینده نگاشت نهایی بر اساس ۱۴۷ پروژه ملی را بازآرایی کنیم.

وی درباره اولویت‌های دستور کار جلسه سوم که قرار است تشکیل شود، افزود: یکی از دستورهایی که در مصوبه هیات دولت در دست پیگیری است درخصوص آیین‌نامه مهارت‌آموزی است. ‌دستور دوم مربوط به بازماندگان از تحصیل است و یک نوبت هم با مخبر معاون اول رئیس جمهور در دولت سیزدهم در این باره جلسه تشکیل شد اما به پایان نرسید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: پروژه دیگر اوقات فراغت است که توسط معاونت پرورشی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اوقات فراغت، فعالیت‌های پرورشی وزارتخانه و احیای معاونت پرورشی در پروژه اوقات فراغت قرار خواهد گرفت وبازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی از پروژه‌های اولویت‌دار است که اگر کارها تسهیل شود در جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.