پیشنهاد سردبیر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه افکار تند و افراطی به تروریسم منتهی می شود، گفت: اسلام منطقی و معتدل از چنین افکار تند و افراطی فاصله دارد.

افکار تند و افراطی به تروریسم منتهی می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر روز چهارشنبه در جریان دیدار با عروض بیگ مولدالیف رئیس آژانس ادیان قرقیزستان که درصدر هیاتی مذهبی و فرهنگی به تهران سفر کرده، این مطلب را بیان کرد.
وی با بیان اینکه در قالب جدول زمانی و برنامه ریزی مناسب ارتباط مستمر بین مسئولان حج دو کشور می تواند برقرار باشد، ابراز امیدواری کرد که پیوندها و محبت بین دو طرف روز به روز توسعه یابد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه جلوه های رحمانی اسلام، انسان ها را به هم نزدیک و مهربان می کند، ادامه داد: افکار تند و افراطی به انحراف منجر و به تروریسم منتهی می شود، درحالیکه اسلام منطقی و معتدل از این افکار تند فاصله دارد.
قاضی عسکر افزود: با آموزش و ارشاد علمای آگاه و ترویج کتاب هایی که حقایق دین را بازگو می کند، می توان مردم را با اسلام رحمانی آشنا کرد و فتنه ها را خنثی و عقاید افراطی را نفی کرد.

** با افراط گری مخالفیم
عروض بیگ مولدالیفرئیس آژانس ادیان قرقیزستان نیز سیاست کشور متبوع خود را ترویج اسلام اصیل و رد اندیشه های افراطی ذکر کرد و گفت: با افراط گری و تروریسم مخالف هستیم.
در این دیدار همچنین دو طرف درباره نحوه استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف حج و خدمات رسانی به زائران بیت الله الحرام تبادل نظر کردند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: جمهوری اسلامی ایران درمورد نحوه ثبت نام و اعزام زائران به عمره و حج تمتع و همچنین در حوزه های انتقال، اسکان، تردد، تغذیه و بهداشت حجاج تجربیات فروانی دارد و از همکاری با قرقیزستان برای خدمات رسانی بهتر به زائران استقبال می کند.
نحوه آموزش زائران، مدیران و عوامل اجرایی حج از دیگر محورهای مورد بحث در این دیدار بود و هیات قرقیزستانی با بیان اینکه دولت این کشور دو سال است در امور حج مشارکت می کند، افزود: امیدواریم از تجربیات جمهوری اسلامی ایران درخصوص ثبت نام و سازماندهی به کاروان های زائران عمره بهره مند شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.