پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی هدف اصلی از میزبانی هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی را ارتقای فرهنگی و کمک به درآمد، ثروت و اقتصاد پایدار استان عنوان کرد.

هفتمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی زمینه‌ساز ارتقای فرهنگی و اقتصاد پایدار آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرزین حق‌پرست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پویایی و پایداری اقتصاد ملی با اتصال به اقتصاد جهانی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین با همگام قرار دادن سه عنصر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یکدیگر، باید نیروهای بالقوه کشور را به ثروت تبدیل کرد.

وی در تشریح جهانی سازی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در مدیریت‌های پیشین در بخش میراث فرهنگی، ثبت جهانی بازار تبریز و کلیساهای آذربایجان‌شرقی به عنوان اقدامات ارزنده جهانی سازی آذربایجان‌شرقی انجام شده بود اما در حوزه صنایع دستی و گردشگری تدابیری برای جهانی سازی استان صورت نپذیرفته بود.

حق‌پرست برنامه‌های سال 94 و نگرش جامع اداره کل را زمینه‌ساز مطرح شدن استان در سطح رویدادهای صنایع دستی و گردشگری بین‌المللی دانست و توضیح داد: برنامه‌دهی، رویدادمحوری و توجه به مسائل کیفی در اولویت فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد از این رو تنظیم تقویم برنامه‌های سال 94 و مطرح شدن تبریز در سطح ملی زمینه‌ساز انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف و پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 در سطح بین‌الملل بود.

وی با اشاره به حضور متخصصان صنایع دستی در اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه، به عنوان سفیران فرهنگی استان گفت: این اجلاس با تاثیر مستقیم بر ابعاد علمی و تخصصی صنایع دستی استان، موجب شکوفایی پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل آن خواهد شد. همچنین با ایجاد موج و تحول اقتصادی، زمینه را برای رشد بیشتر صنایع دستی و معرفی به جهان فراهم خواهد ساخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در تشریح برنامه‌های آتی اداره کل گفت: این اداره کل از تمام فرصت‌های ملی و بین‌المللی برای میزبانی و پیشتازی در رویدادهای فرهنگی استقبال می‌کند. بنابر برنامه‌ریزی‌های سند تدبیر و توسعه استان، تبریز شاهد میزبانی وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در شهریور و حراج ملی فرش خواهد بود.

وی حفظ آثار تاریخی، جلب گردشگر در حوزه صنایع دستی و تلاش برای چهار فصل کردن استان در ورود گردشگر را از اهداف این اقدامات دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.