۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۱
کد خبر: 40887

قدس آنلاین:ادعیه و اذکاری فراوانی برای ارتباط هرچه بیشتر با خدای متعالی و درخواست حاجات دنیوی و اخروی از جانب ائمه هدی علیهم السلام وارد شده است.علاوه براین برخی بزرگان و عرفا اوراد واذکاری را به خاصان آموزش می دهند که بسیاری از آنها برای زمان ها ومکان های خاص واردشده است .

امروز دعای شرف شمس را با ارزویتان بنویسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین چند سالی است روز19 فروردین ماه به عنوان روز شرف الشمس مورد تکریم قرار می گیرد و اداب خاصی نیز برای ان برمی شمارند.
از جمله این اداب دعایی است که گفته می شود موجب برآوری حاجات و افزایش رزق و روزی می گردد.حک نمودن علائمی خاص روی انگشتر عقیق زرد رنگ و همچنین نگارش دعای مخصوص و درج حاجات زیل آن از جمله آدابی است که در زمانی معین از روز19 حمل و یا 19 فروردین بایستی انجام شود .
شایان گفتن است اگرچه روایت معتبری در خصوص این روز وارد نشده است اما برخی از بزرگان آن را مورد تایید قرار داده اند.
دعای شرف الشمس
این دعا(شرف الشمس) در روز 19 فروردین هر سال برای برآورده شدن حاجات نوشته می شود،از طلوع تا غروب آفتاب فرصت دارید دعا را بنویسید و در زیر آن حاجاتتان را بیان کنید و در قرآن قرار دهید. انشاء الله حوائجتان برآورده خواهد شد.
بسم الله الرّحمن الرّحیم
اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.
حضرت آیت الله مبشر کاشانی در این باره نوشته است:
"شرف الشمس از علوم غریبه است، لکن درکتب متقدمین اعم از روایی وادعیه و اذکار اثری نیافتم ، فقط متاخرین در چند قرن اخیر معتبر می دانند و بیاناتی درباره شرف الشمس وطریقه تکسیر آن به صورت مربع یا مسبع وغیره و نیز آثار و برکات آن مطالبی متذکر شده اند و بعضی آن را ماخوذ از اسم اعظم تلقی کرده اند و در کتاب جواهر مکنونه که از کتب خطی اذکار است و همچنین در کتاب السحاب اللئالی تالیف سید عبدالله بوشهری و کتب دیگر، آثاری از جمله دفع فقر و بیماری ها و حفظ از گزند جانوران و ایمنی از بلایا وکسب عزت و بزرگی متذکر شده اند."
معظم له در ادامه افزود: "کفعمی هم در کتاب جنت الواقیه آورده اند که این حروف شکل ، اسم اعظم است و در بعض کتب علمای شیعه دیدم که این شکل از امیرالمؤمنین علیه السلام می باشد ولی سندی برای ادعای خود ذکر نکرده اند.
مرحوم شیخ بهائی نیز در کتاب سرالمستتر ، در رابطه با این شکل که بعضا به شرف الشمس معروف شده مطالبی بیان فرموده است."
علامه مبشر کاشانی در پایان ، به زمان و آداب و کیفیت شرف الشمس نیز اشاره و یادآور شد: " می گویند که شرف الشمس باید در روز 19 حمل که مطابق با روز 19 فروردین است از طلوع آفتاب تا ظهر برعقیق زرد ودر صورت عدم امکان بر کاغذ زردی نوشته شود و با خود حمل نماید ولی در تجدید آن در روز مذکور در سال های بعد شرط نشده است ولازم نیست."
حضرت آیت الله مظاهری در پاسخی کوتاه و گویا ، با اشاره به قابل اعتماد بودن شرف الشمس ، یادآور می شود: "شرف الشمس مورد اعتماد است و اگر کسی داشته باشد تجدید لازم نیست."

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد باقر IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    4 0
    سلام من یک انگشتری شرف و الشمس دارم که پشت نگین علایم مربوطه هست به نظر شما من با این نگین باید چکار کنم
  • مژده IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1 0
    عالی بود