قدس آنلاین: گردشگری و میراث فرهنگی پتانسیل هایی دارد که اگر متکی به ظرفیت این حوزه ها باشیم به قطع می توانیم مسایل بسیاری را پاسخ دهیم زیرا این حوزه تاثیر بسیاری در حجم درآمد و سرمایه گذاری کلان ملی دارد.

گردشگری و میراث فرهنگی ظرفیت سرمایه گذاری کلان ملی را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، نصرالله پژمان فر نماینده مرم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر توجه روزافزون به توسعه صنعت گردشگری و معرفی میراث فرهنگی اظهار داشت: حجم درآمد در ارتباط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در دنیا به عنوان اولین منبع مورد توجه برنامه ریزان قرار دارد اما متاسفانه این امر در ایران مورد غفلت قرار گرفته و کمترین درآمد از این حوزه برای کشور حاصل می شود.

وی با بیان این نکته که جذابیت های تاریخی، طبیعی و گردشگری فراوانی وجود دارد که موجب جذب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا خواهد شد، افزود: نوع نگاهی که در دنیا درخصوص تاریخ و تمدن ایران وجود دارد و وجود مشتاقانی که به واسطه ویژگی های باستانی، طبیعی و دینی تمایل به ورود به ایران و بازدید از جذابیت های توریستی را دارند مهمترین عاملی است که بستر سازی مناسب را جهت حضور گردشگران خارجی می طلبد.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت با اشاره به اینکه معرفی میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری های خارجی و داخلی در این حوزه فراهم می کند یادآور شد: ایجاد شرایط مناسب برای حضور سرمایه گذاران و گردشگران خارجی منبع قابل اعتنایی در حل چالش ها و مسایل اقتصادی کشور است.

پژمان فر با تاکید براینکه تحریم شکل ظاهری دارد تصریح کرد: ورود کشورهای تحریم کننده به مسایل اقتصادی و در انزوا قرار دادن ایران از جمله مواردی است که با کمک اهرم هایی از قبیل جذب گردشگر و سرمایه گذار خارجی قابل بررسی است. زیرا تعامل بین ملت ها و آشنایی فرهنگ ها کمک می کند تحریم ها نتواند جامعه ایران را در انزوا قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.