۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 123906

سایت مشرق نوشت: خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و شنیده‌هایی بر می‌خورند که میهمان‌ کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.<BR> <BR>

ارزیابی موسوی و کروبی از کاندیداتوری هاشمی

بخشی از این شنیده‌ها از گوشه و کنار عالم سیاست داخلی و خارجی به نقل از مشرق در پی می‌آید:

* میرحسین موسوی آمدن هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات را بازی نظام دانسته و گفته است آنها می‌خواهند با آوردن هاشمی و رقم زدن یک مشارکت بالا، القا نمایند که مردم به سلامت انتخابات ایمان دارند و ادعای تقلب در سال 88 یک دروغ بزرگ بود.

* مهدی کروبی از نامزدی هاشمی ابراز خوشحالی کرده و گفته است هاشمی می‌تواند حرف‌هایی که ما نمی‌توانیم بزنیم را بر زبان بیاورد. وی به اطرافیان خود گفته است همه باید از هاشمی حمایت کنیم.

* جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دوره ریاست جمهوری از کاندیدایی حمایت نخواهد کرد و تنها مردم را دعوت به حضور گسترده و پرشور خواهد نمود.

* یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفته از آنجا که پنج سال است تلویزیون هر هفته مرا نشان می‌دهد و مردم هم مرا می‌شناسند پس میزان اقبال عمومی به من بالاست و احتمالا رای خواهم آورد. فرزندان این کاندیدا در حال حاضر در لندن اقامت دارند.

* اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس ستاد هاشمی رفسنجانی درخواست برگزاری سه همایش انتخاباتی جهت صنعت‌گران، کارگران و بانوان را در این هفته نموده است.

* محمد خاتمی در جمع اعضای بنیاد باران گفته ما نباید هاشمی را به نفع اصلاح‌طلبان مصادره کنیم بلکه باید او را فراجناحی معرفی کنیم تا وی بتواند از سبد رای اصولگرایان هم استفاده کند.

* فرزندان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری از برگزاری مناظره میان کاندیداها اظهار نگرانی کرده و گفته اند مشکلات جسمانی"آقا جون" در مناظره باعث می‌شود مردم از وی ناامید شوند و به فردی پر نشاط و جوان و کارآمد رای دهند.

* حزب‌الله لبنان مسوولیت حفاظت از مرقد حضرت زینب سلام‌الله علیها را بر عهده گرفته است. پس از این اعلام حفاظت، شیعیان زیادی از کشورهای عراق، لبنان، پاکستان و افغانستان به تیپ حضرت اباالفضل (ع) حزب‌الله پیوسته‌اند.

* کارشناسان دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش‌بینی پیروزی زرداری را در انتخابات پارلمانی پاکستان داشتند اما علیرغم این پیش‌بینی‌ها، حزب نواز شریف با اختلاف زیاد به پیروزی رسید و حزب زرداری سوم شد تا بار دیگر کارشناسان ما غافلگیر شوند.

* در ماه های اخیر بشار اسد از روحیه بسیار خوبی برخوردار است و در دیدار با ملاقات‌کنندگان سه نکته اساسی را متذکر می‌شود:

1- نظام سوریه خود را مدیون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

2- بنده تا سال 2014 در قدرت خواهم ماند و سپس کاندیدا خواهم شد و مردم سوریه به هر فردی رای بدهد او رئیس‌جمهور سوریه خواهد بود.

3- دوستان سوریه بدانند بر سر حزب‌الله و مقاومت به هیچ‌وجه معامله نخواهیم کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.