به نظر می‌رسد آقای باهنر به‌‌ همان مصلحت اندیشی‌های خاصی را که در مجلس هفتم بروز می‌داد و گمان می‌رفت در مجلس هشتم آن‌ها را کنار گذاشته است دوباره رجعت کرده است. چرا که در شرایط کنونی دفاع از رحیمی با هیچ منطق اصولگرایانه‌ای قابل تحلیل نیست. مگر آنکه سیب سیاست چرخشی خاص کرده باشد...<BR>

دفاع عجیب باهنر از عملکرد رحیمی

در حالی که اصولگرایان در نقد معاون اول رییس جمهور یک صدا هستند و جملگی بر رسیدگی به پرونده اتهامات او تاکید دارند محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس دفاع عجیبی را از وی به عمل آورد.

محمدرضا باهنر در گفتگویی با روزنامه جام جم به سخنان اخیر احمد توکلی در خصوص نقش وی در ریاست رحیمی بر دیوان محاسبات مجلس واکنش نشان داد و تاکید کرد که در این امر نقش داشته است وی در عین حال با «موفق» خواندن عملکرد باهنر در دیوان محاسبات گفت: خوب است من هم درخصوص جلسه‌ای که به همراه ایشان و آقای رحیمی داشتم مطلبی بگویم. ما در زمان حضور آقای رحیمی در دیوان محاسبات در‌‌ همان مجلس هشتم، جلسه 3 نفره‌ای با حضور آقایان توکلی و رحیمی داشتیم. من در آن جلسه به آقای رحیمی توصیه می‌کردم که خیلی سختگیرانه عمل نکن، اما آقای توکلی به من تشر می‌زد که چرا حالا که آقای رحیمی به این خوبی کار می‌کند می‌خواهی مزاحم او بشوی. یعنی آقای توکلی با من بحث می‌کرد که تو چرا نمی‌گذاری آقای رحیمی کارش را بکند. توصیه من هم در آن جلسه این بود که شما اگر اینقدر تند بروید، زود عرق می‌کنید و گرفتار می‌شوید و از این دست توصیه‌های مدیریتی به ایشان داشتم، ولی در کل این حرف درست است که بنده در اینکه آقای رحیمی به ریاست دیوان محاسبات برسد نقش داشتم و معتقدم که در آنجا دوران خوبی را گذراند.»

وی در ادامه می‌گوید: «در آن دوره، دیوان محاسبات در کشور مطرح شد و البته اشکالاتی هم ممکن است به آن دوره وارد باشد. تا قبل از آقای رحیمی، برادران خوبی در دیوان محاسبات حضور داشتند، اما دستگاه‌های اجرایی، جایی را به عنوان دیوان محاسبات به رسمیت نمی‌شناختند و بعد شاید به خاطر همین سختگیری‌های آقای رحیمی به جایی رسید که الان شاید در دستگاه‌های اجرایی هیچ زمانی نباشد که بخواهند تصمیمی بگیرند و در‌‌ همان جلسه تذکر ندهند که آقا مواظب دیوان محاسبات هم باشید. البته آقای رحمانی فضلی هم خیلی خوب و قوی عمل کردند و دیوان محاسبات در دستگاه‌های اجرایی به رسمیت شناخته و احساس شد که دیوان محاسبات باید قانع شود و اگر کسی بخواهد خلاف قوانین تصمیمی بگیرد باید منتظر پاسخگویی به دیوان محاسبات باشد.»

به گزارش فردا، نقطه جالب این گفتگو در اینجاست که باهنر دوستی خود را با رحیمی دوستی دیرینه می‌خواند و می‌گوید: «من حالا نمی‌خواهم خیلی راجع به خود آقای رحیمی صحبت کنم. دوستی من با ایشان، ‌ دوستی دیرینه‌ای است و این جمله را هم می‌توانم بگویم که از وقتی، معاون اول در قانون اساسی مطرح شد، ما ضمن احترام کامل به جناب آقای دکتر حبیبی که خداوند ان‌شاءالله سلامتشان بدارد و عمرشان را طولانی کند و همچنین آقای دکتر عارف و آقای دکتر داوودی که خوب کار کردند ولی من احساس می‌کنم که اجرایی‌ترین آن‌ها آقای رحیمی است.»

وی تاکید کرد: «او اجرا را بلد است و کار‌ها را پیگیری و تنظیم می‌‌کند اما در عین حال یک سری انتقادات عمومی هم به دولت داریم که در بعضی جاهای آن هم آقای رحیمی شریک است. البته این بحث جداگانه‌ای است!»

به نظر می‌رسد آقای باهنر به‌‌ همان مصلحت اندیشی‌های خاصی را که در مجلس هفتم بروز می‌داد و گمان می‌رفت در مجلس هشتم آن‌ها را کنار گذاشته است دوباره رجعت کرده است. چرا که در شرایط کنونی دفاع از رحیمی با هیچ منطق اصولگرایانه‌ای قابل تحلیل نیست. مگر آنکه سیب سیاست چرخشی خاص کرده باشد...

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.