۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 133560

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: آلو یکی از میوه های خوشمزه تابستانی است که انواع زرد،‌ قرمز و‌ بنفش آن در بازار وجود دارد. خواص بسیار و ترکیبات موجود در آن باعث شده تا شکل تازه و خشک آن طرافداران زیادی داشته باشد.

میوه تابستانی خوشمزه با خواص فراوان

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، آلو سرشار از آهن، ویتامین های B2، B3،‌ B6، C، K،‌ مس،‌ منیزیوم، منگنز و پتاسیم است. این میوه همچنین قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد که در شکل خشک شده آن 2 تا 3 برابر بیشتر است که به خاطر تشکیل ترکیبات جدید حین خشک شدن است. مانند بسیاری از میوه های خشک، آلوی خشک نیز حاوی فیبرهای غذایی است که به نظر می رسد در درمان یبوست مؤثر هستند. 25 گرم آلوی خشک ( حدود3 عدد) 5% نیاز روزانه به فیبر را در مردان 19 تا 50 ساله و 7% نیاز خانم ها در همین رده سنی را تامین می کند.
خواص آلو
مطالعات بسیاری حاکی از آن است که مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، بعضی سرطان ها و بیماری های مزمن را کاهش می دهد. آلو نیز از این قاعده مستثنی نیست و البته تاثیرات عالی دیگری بر سلامتی دارد که عبارتند از:‌
یبوست:‌ خاصیت ملین بودن آلو و آب آلو در پیشگیری و درمان یبوست به خوبی شناخته شده است.
سرطان: مطالعات نشان می دهد مصرف آلوی خشک قدرت آنتی اکسیدانی بدن را بالا برده و بعضی عوامل خطر آفرین سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.
پوکی استخوان:‌ مصرف آلو می تواند از کاهش تراکم استخوانی پیشگیری کند که این مسئله می تواند به سلامت استخوان ها در خانم های یائسه کمک کند. مصرف 12 عدد آلو(‌ 100 گرم) در روز به مدت 3 ماه علائم خونی نشان دهنده تشکیل بافت استخوانی را افزایش می دهد.
چربی خون:‌ خوردن روزانه آلو چربی بد خون ( LDL) را در مردانی که در معرض احتمال افزایش کلسترول خون هستند، پایین می آورد.
بیماری های قلبی عروقی:‌ مصرف میوه ها و به خصوص آلو می تواند در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی تاثیرداشته باشد.
اضطراب: مطالعات نشان می دهد پلی فنول موجود در آلو به دلیل قدرت آنتی اکسیدانی می تواند تاثیری در برطرف کردن اضطراب داشته باشد که البته تحقیقات در این باره هنوز ادامه دارد.
عوارض خوردن  آلو
آلو یکی از خوراکی هایی است که ممکن است سندروم آلرژی دهان را در پی داشته باشد. این سندروم واکنشی حساسیت زا نسبت به بعضی پروتئین های میوه ها، سبزیجات و گردو است. این مشکل برخی افراد مبتلا به آلرژی گرده های گیاهان در هوا را گرفتار می کند و تقریبا همیشه پیش از تب یونجه بروز می کند. زمانی که این افراد آلوی خام مصرف می کنند، واکنشی ایمنی در بدن روی می دهد. پس از آن احساس خارش و سوزش در دهان، لب ها و گلو می کنند که علائم ممکن است پس از چند دقیقه برطرف شود. اگر علائم دیگری وجود نداشته باشد، نباید مشکل را خیلی حاد تصور کرد و منعی برای مصرف وجود ندارد. با این حال بهتر است با متخصص آلرژی مشورت شود تا علت این واکنش ها به خوراکی های گیاهی مشخص شود.
سندروم روده تحریک پذیر با علائم مختلف گوارشی ازجمله دردهای شکمی و نفخ همراه است. این مشکل همچنین ممکن است با رفلاکس و سوء هاضمه همراه باشد. افراد مبتلا نسبت به بعضی میوه های خام مانند توت فرنگی و تمشک ومیوه های خشک مانند آلو، انجیر و خرما حساس باشند. گرچه فیبرهای آلو برای عملکرد صحیح دستگاه گوارش بسیار مفید است، اما باید در مصرف این میوه احتیاط کرد تا علائم ناراحتی تسکین یابد.
منبع: www.Passportsante.fr


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا قاسمی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    عالی بودن
  • زهراقاسمی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام سلام صدتا سلام یامی عالی وبی نظیر بودن دلم اب افتاد