طرح کاهش تعطیلات که از دوره های قبل مجلس مطرح بود دوباره سال قبل توسط برخی نمایندگان اعلام شد. اما هنوز تکلیف ان مشخص نیست.<BR>

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: تعطیلات کم نمی شود

سالهاست که نمایندگان دوره های مختلف مجلس معتقدند برای افزایش بهره وری اقتصادی باید روزهای تعطیل در ایران کم شود و طرحهای گوناگونی هم در این باره داده شده است. به تازگی هم عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرده که در صورت تصویب، 7 روز از تعیلات رسمی کشور کم می شود. در همین باره با عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت و گویی را انجام داده ایم که می خوانید:

 

گویا قرار شده که در صورت تصویب 7 روز از تعطیلات کم شود. آیا این موضوع در کمیسیون اجتماعی هم مطرح است؟
بله اما هنوز تصمیمی گرفته نشده چون نه تنها در کمیسیون بلکه اکثر نمایندگان با این طرح مخالف هستند.

 

این تعطیلات چه روزهایی هستند؟
طبق این طرح 7 روز از 25 روز تعطیلات رسمی کم می شود؛‌ تعطیلات ملی نظیر 12 فروردین، 29 اسفند، 15خرداد و یکی از روز‌های تعطیلات چهار روزه عید از تقویم حذف و از دیگر سو تعطیلاتی نظیر شهادت امام رضا(ع)٬ امام صادق(ع) و حضرت زهرا(س) نیز تنها در شهر‌های مشهد و قم تعطیل اعلام می شوند.

 

دلیل مخالفت ها برای کاهش تعطیلات چیست؟
به نظر من و مخالفان این طرح کم کردن تعطیلات تاثیری در بهره وری اقتصادی ندارد. با حذف تعطیلات مذهبی، ملی واعیاد ما به سنت چندین ساله کشور لطمه می زنیم.ب ه جای پاک کردن صورت مسئله باید مشکل را از ریشه حل کرد و به فکر افزایش بهره وری در اداره های دولتی باشیم، چون الان در ادارات حدود یک ساعت کارمفید انجام می شود.

 

بنابراین دوباره طرح کاهش تعطیلات بررسی نمی شود؟
بعد از تعطیلات تابستانی مجلس این طرح را بررسی می کنیم و دلایل مخالفت و رد آن اعلام می شود. اما به نطر من به جای این کار باید فرهنگ حذف بین التعطیلی را گسترش بدهیم و ساعت کار مفید را به ویژه در اداره های دولتی بالا ببریم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.