قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بی تردید ادعیه معتبر و موثق و وارده از سوی ائمه اطهار (ع) می تواند حل کننده ی بسیاری از بیماری های جسمی و روحی افراد باشد، به نحوی که آیت الله بهجت گوشه ای از آنان را چنین بیان داشته است.

اذکاری منحصر به فرد برای رهایی از بیماری ها در کلام آیت الله بهجت

رفع فراموشی
آیت الله بهجت در باب دعایی برای رفع فراموشی سفارش فرموده اند تا این دعا بسیار خوانده شود: «اللهم إنی اَسئَلُکَ- یا مُذَمرَ الخَیرِ و فاعِلَه و الاَمَر بِه- أن تصلی عَلی محمدٍ و آلِ محمد، و تُذَکرنی ما أنسانیه الشیطانُ».

رفع چشم درد
ایشان در این باب فرموده اند: بعد از نماز آیة الکرسی بخوانید و صلوات بفرستید و دست خود را روی چشمانتان بگذارید و چند مرتبه بگویید: «اللهم احفِظ حَدَقَتَی بِحَقِ حَدَقتی أمیرالمؤمنین؛ خداوندا به حق دو چشم امیرالمؤمنین دو حدقه ی چشم مرا حفظ فرما» و سپس صلوات بفرستید.

رفع وسواس
حضرت آیت الله بهجت در پاسخ به فردی که دچار بیماری وسواس شده بود، فرمودند: إکثار تَهلیل عَلج الوَسواس؛ زیاد گفتن لا اله الا الله راه درمان بیماری وسواس است.

رفع بدخوابی
این عالم بزرگوار در این باره فرموده اند: در کتاب جنات الخلود دعایی برای هنگام خواب ذکر شده است که شایسته است وقت خوابیدن از خواندن آن کوتاهی نگردد و این دعا چنین است: «سُبحان الله ذی الشَان، دائم السُلطان، عَظیم البُرهان، کلو یَوم هو فی شأن، یا مشبَع البُطون الجائعة، و یا کاسِی الجنوبِ العارِیة، یا مُسَکن العُروقِ الضارِبة، و یا مُنَوِّمَ العُیُون الساهرة، سَکَن عُروقی الضارِبة و اذَن [ائذن] لِعَینی نَوماً عاجلاً؛ پاک و منزه است خداوند صاحب شان و عظمت که سلطنتش دائمی، و دارای دلیل روشن و بزرگ است، او که هر لحظه مشغول به کاری است. ای سیرکننده ی گرسنگان و ای پوشاننده ی بدن های عریان، ای آرام کننده ی رگ های تپنده، و ای به خواب برنده ی چشم های بیدار، رگ های تپنده ی مرا آرام کن و سریعاً خواب را همدم چشمم نما.

رفع بیماری های صعب العلاج
ایشان در باب اذکار منحصر برای بیماران صعب العلاج بیان داشته اند: برای شفای این چنین بیمارانی زمزم و تربت حضرت سیدالشهدا فراوان سفارش شده است و همچنین ایشان در پاسخ پدری که دخترش دچار چنین بیماری ای گردیده بود فرمودند: خود شما هر روز این دعا را بخوان: «اللهم اشفِها بِشَفایکَ و دَاوِها بِدوائِکَ وَ عافِها بِعافِیتکَ» سه بار این دعا را بخوان و بعد از سه بار بگو: «بالاؤمام الکاظم (ع) فإنَها أمَتکَ و بنتُ عَبدِک»؛ خدایا این دختر را به شفای خود شفا ده و به دوای خود درمان بخش و به عافیت خود، عافیت ارزانی کن. به حق امام کاظم (ع) که او (دختر) بنده و بنده زاده ی توست.

منابع:
1- اسلام جو، حامد. پرسش های شما و پاسخ های آیت الله بهجت، قم: نسیم ظهور.
2- کمرای زاده، محسن. ورق های آسمانی، قم: آخرین وصی.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا وفايي IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    8 0
    آيت الله بهجت روحت قرين رحمت باد.
  • ندا IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    4 0
    ایت الله بهجت ره روحت شاد و عبد واقعی شما بودی، مارا دعا کن
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    0 0
    مامان بیماری پارکینسون داره روز به روز حالش بدتر میشه لطفاً واسش دعا کنید خیلی ممنونم
  • اعظم ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام و درود خدا بر شما عبد صالح برای همه ما و فرزندانمان دعا کنید تا از شر وسوسه‌های شیطان در امان باشیم. السلام علیک یا اباعبدالله الحسین السلام علیک و رحمة الله و برکاته