یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: شکوه و عظمتی که در واقعه غدیرخم رخ داد در هیچ واقعه دیگری تکرار نشد و این واقعه یک واقعه استثنایی در تاریخ اسلام است.

اکرمی: واقعه غدیرخم یک واقعه استثنایی در تاریخ اسلام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی با اشاره به 18 ذی‌الحجه و واقعه مهم غدیر خم اظهار کرد: غدیر خم یک نقطه عطف و سرنوشت‌ساز در تاریخ اسلام ناب محمدی است. رسول خدا(ص) پس از انجام حج در سال دهم هجری به هنگام مراجعت به مدینه، مردم را در وادی «غدیر» جمع کرد و فرمان خدا یعنی نصب حضرت علی(ع) به امامت و ولایت بر امت را به آنان ابلاغ کرد.

وی گفت: رسول اکرم(ص) بزرگترین و طولانی‌ترین خطبه خود را در این روز ایراد کردند و مکررا از عبارت «معاشر الناس» استفاده می‌کردند و همواره جایگاه حضرت علی(ع) را برای تمام حاضرین بیان می‌کردند.

وی تصریح کرد: پیامبر برای این‌که از مردم بیعت بگیرد سه روز در آن سرزمین ماند و زن و مرد با پیامبر و حضرت علی(ع) بیعت کردند و این شکوه و عظمت در هیچ واقعه دیگری این چنین تکرار نشد و واقعه غدیر خم یک واقعه استثنایی در تاریخ اسلام است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: تحلیل غدیر خم برای همگی مهم است. خداوند به دلیل این‌که اراده کرده بود دین اسلام جاودانه و ماندگار بماند و مسلمانان همیشه سرافراز باشند این واقعه مهم را به پیامبر(ص) ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای جاودانه ماندن اسلام، قرآن و مسلمانان تنها کسی که می‌توانست بعد از پیامبر(ص) این راه را ادامه دهد کسی جز حضرت علی(ع) نبود؛ چرا که حضرت در ظرف 23 سال نبوت پیامبر(ص) در تمام صحنه‌های جهاد، صلح، دفاع، قضاوت، امامت و امانتداری خود را نشان داده بود.

وی گفت: برای تداوم اتحاد و وحدت و انسجام مسلمانان باید بدانیم که پیامبر(ص) چه سیره و روشی را در روز عید غدیر خم مدنظر قرار داده است. واقعه غدیر خم به قدری مهم و معتبر است که 30 نفر از علمای برجسته اهل سنت این واقعه را نقل کرده‌اند. پس باید حق، عدل و انصاف را بپذیریم و در برابر خداوند، خود را مسوول دانسته و طبق مسوولیتی که داریم عمل کنیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.