گروه فرهنگی- کیوان سرافرازی- یک سال قبل بود که سرانجام با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چراغ سبز مسؤولان آموزش عالی تمام حرف و حدیث‌ها در خصوص چرایی برگزاری آزمون مستقل دانشگاه آزاد اسلامی پایان پذیرفت ؛...

 آیا دانشگاه آزاد می‌تواند کنکور مستقل برگزار کند؟

 آن هم وقتی که تب متقاضیان ورود به آموزش عالی اندکی کاهش یافت و دو برادر «دانشجو» که یکی سکان وزارتخانه علوم و دیگری دانشگاه آزاد را به دست گرفته بود، از بهانه‌ای همچون 200 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها در این خصوص گفتند.
این اتفاق؛ یعنی ادغام کنکور دانشگاه آزاد و آزمون سراسری در شرایطی شکل گرفت که حسین توکلی، مدیر استخوان ترکانده سازمان سنجش آموزش کشور و مشاورعالی این سازمان در آن مقطع، مهم‌ترین دلیل یکی شدن کنکور دانشگاه آزاد و آزمون سراسری را کمک به داوطلبان برای حضور در یک آزمون و کاهش هزینه‌ها برای داوطلبان و مجریان آزمون‌ها عنوان کرد.او می‌گفت :با این کار، داوطلبان به جای شرکت در دو آزمون در دو زمان جداگانه، در یک آزمون شرکت می‌کنند، یک بار هزینه ثبت نام و انتخاب رشته را پرداخت می‌کنند و یک بار هم فرم انتخاب رشته را تکمیل می‌کنند و دیگر برای اعلام نتایج نهایی، دو بار منتظر نمی‌مانند.
در ابتدا قرار بود داوطلبان کنکور در سایت سازمان سنجش ثبت نام و سپس رشته‌های انتخابی خود اعم از دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه‌ها را در یک فرم انتخاب رشته درج کنند و روند گزینش دانشجو و اعلام نتایج نیز توسط سازمان سنجش صورت گیرد، اما پس از برگزاری آزمون مشترک و اعلام نتایج اولیه، با وجود اینکه قرار بود داوطلبان انتخاب‌های صدگانه خود را در یک فرم انتخاب رشته درج کنند، مسؤولان دانشگاه آزاد از توافق قبلی خود فاصله گرفتند و اعلام کردند که داوطلبان برای انتخاب رشته‌های این دانشگاه باید به سایت مرکز آزمون مراجعه و نتایج نهایی آزمون خود را نیز از طریق همین سایت پیگیری کنند.
به این ترتیب، داوطلبانی که در یک آزمون مشترک شرکت کرده بودند در دو سایت اینترنتی جداگانه، انتخاب رشته کردند و روند سنجش و گزینش آنها نیز به صورت جداگانه انجام گرفت و نتایج نهایی نیز در دو سایت اینترنتی سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام شد.
...اما حالا پس از گذشت یک سال، بار دیگر حمید میرزاده ؛ سرپرست دانشگاه آزاد از جدایی کنکور دانشگاه آزاد از آزمون سراسری می‌گوید.میرزاده مهرماه امسال با بیان اینکه بررسی کارشناسان نشان می‌دهد، ادغام آزمون رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد با کنکور سراسری به صلاح مردم و متقاضیان دانشگاه نیست، پیشنهاد تفکیک آزمون دانشگاه آزاد از آزمون سراسری را مطرح کرد.
رئیس مرکز آزمون این دانشگاه نیز هدف از اجرای کنکور مستقل دانشگاه آزاد را خواست داوطلبان می‌داند و معتقد است، داوطلبان ترجیح می‌دهند شانس شان را در دو آزمون امتحان کنند.اقبالی به تعداد اندک رشته‌های دانشگاه آزاد که کنکور در آنها برگزار می‌شود، استناد می‌کند و می‌گوید به همین دلیل، کنکور دانشگاه آزاد در همه شهرهای کشور برگزار نخواهد شد.
اما با این وجود و در حالی که مسؤولان دانشگاه آزاد، اعلام کرده بودند، از سال آینده ثبت نام و برگزاری آزمون متقاضیان رشته‌های علوم پزشکی و رشته‌های پرمتقاضی دانشگاه آزاد از طریق مرکز آزمون این دانشگاه و مستقل از سازمان سنجش صورت خواهد گرفت به یکباره اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در مقابل این ادعا ایستادند و آن را غیر قانونی دانستند. رئیس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی آب پاکی را روی دست همه ریخت و به صراحت گفت: بحث برگزاری کنکور دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل از آزمون سراسری دانشگاه‌ها کاملاً منتفی است.
رضا صابری، ورود دانشجویان را بدون کنکور بهانه کرد و گفت: در شرایطی که بیش از 90 درصد رشته‌های دانشگاه آزاد، پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور دارد، برگزاری آزمون مستقل برای رشته‌های باقیمانده اصلا موضوعیت ندارد. وی البته به قانون سنجش و پذیرش دانشجو که دهم شهریورماه امسال به تصویب مجلس رسیده و امسال به دانشگاه‌ها ابلاغ شده هم استناد کرد و گفت که سازمان سنجش آموزش کشور وظیفه سنجش دانشجو برای تمام دانشگاه‌های کشور را برعهده دارد و دانشگاه‌ها مستقلا نمی‌توانند کنکور جداگانه برگزار کنند. در این قانون به صراحت آمده که مسؤولیت سنجش و وظیفه هماهنگی در پذیرش داوطلبان بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و تعیین روش پذیرش دانشجو در دانشگاه براساس ظرفیت رشته محل‌ها و تقاضای داوطلبان به صورت سالانه تعیین و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور قبل از ثبت نام اعلام می‌شود.
البته دانشگاه آزاد نیز در برابر این موضعگیری واکنش نشان داد و با انتشار متنی که به یک جوابیه شباهت داشت بر عزم خود برای برگزاری کنکور مستقل برای این دانشگاه تاکید کرد.در این جوابیه آمده بود: «مطابق قانون مصوب سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهریورماه 92 اجرایی شدن این قانون اولاً‌مربوط به سال تحصیلی 94-93 است و ثانیاً مشروط به اجرای تبصره 5 ذیل ماده 5 می‌باشد،‌لذا تا زمان عدم حصول شرایط لازم جهت اجرای قانون مذکور، دانشگاه آزاد اسلامی آزمون‌های سراسری خود را به صورت مستقل برگزار خواهد نمود.»
این اختلاف کار را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داد و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی هم ناگزیر اعلام کرد که برگزاری کنکور مستقل برای این دانشگاه منتظر تصمیم گیری نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است.
گرچه مجلسی‌ها برگزاری مستقل کنکور آزاد و سراسری را تنها در سال 92 بدون اشکال دانستند و گفتند که اگر برگزاری کنکور در بهمن ماه سال جاری باشد اشکالی ندارد، اما باز هم روی حرف خود ایستادند که دانشگاه آزاد در سال 93 – 94 نمی‌تواند کنکور مستقلی را برگزار کند و این خلاف قانونی است که به تصویب مجلس رسیده است و قانون تصریح دارد که مسوول برگزاری آزمون در کشور سازمان سنجش و آموزش است.
حال دو طرف مورد اختلاف یعنی دانشگاه آزاد و مجلسی‌ها توپ را انداخته‌اند در زمین شورای سنجش و پذیرش دانشجو که مرجع قانونی و تصمیم گیر درباره کنکورهای سراسری در کشور است؛ این شورا نیز به گفته مسؤولان وزارت علوم قرار است، حرف اول و آخر در این خصوص را تا قبل از 16 آذر یعنی روز دانشجو بزند و خیال همه بویژه داوطلبان کنکور سراسری را راحت کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 94
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    56 3
    جدا شود چون امسال رتبه 1000که سازمان سنجش براي قبولي پزشکي دولتي گرفت دانشگاه آزاد هم همان رتبه را قبول کرد پس يکنفر يک رشته در دو دانشگاه قبول ميشود و ظرفيت خالي ميماند
  • ياسمن IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    41 2
    قانوني ومنطقيش اينه که جدا بشه.اصلا کار درستي نبود که ادغامش کردن چون به ضرر ما داوطلبا تموم شد.اميدوارم تصميم درستو بگيرن.
  • پريا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    30 1
    بابا اين چه وضعيه که ساختن واسه ما بيچاره ها اصلا خودشونم نميدونن چيکار بکنن ما ايندمون دست ايناس مثلا
  • سويلن IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    38 1
    بايدجدابشه ماچه گناهي داريم بايدبسوزيم برااين قانون خواهش ميکنيم ازمسولان دانشگاازادروحرفشون وايسون اقاي ميرزاده خواهش ميکنيم ازشمابه دادمابرسين اقاي دانشجوکه ماروبدبختمون کردن-خواهش ميکنم شماپافشاري کنيد
  • الهام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    31 1
    بله بايدجدابشه من بانظرخانوم سويلن موافقم 2برادرچيکارکردن به دانشگاه ازادفقط ماروبدبختمون کردن حالامابايدبرااينکه کنکوربديم يک سال بشينيم1سال ازعمرمون هدرميره اونم برااينکه دانشگاه ازادرشته موردعلاقه نياورديم-اگه دانشگاه ازادکنکورداشت ماالان دانشجوبوديم من خودم ازمسولاي دانشگاه ازادخواهش ميکنم کنکوروبرگزارکنين نزارين ماکنکوريابيشترازاين بدبخت شيم.
  • علي IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    27 1
    نبايد ادغام مي شد ؟ بايد جدا شود البته اگر نظر مردم مهم باشه ؟ اون آقايي که ميگه هزينه داره ؟؟ هزينه اش را که مردم مي پردازن اگه کم است خوب بيشتر بگيريد ولي جدا بر گزار کنيد
  • الينا IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    15 9
    خوب شد جدا شد اينجوري افراد باسواد وارد رشته هاد جديد ميشن
  • علي IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    23 0
    جداشودبهتر است چون کنکورسراسري واقعأسخت است واگر کسي بخواهددر رشته ي موردعلاقه ي خودش قبول شود بايد وقت زيادي بگذارد وعلاوه براين بايد منابع آموزشي خوبي هم داشته باشد ولي آزاد اينطور نيست و با اندکي دانش ميتوان رتبه ي خوبي آورد وحتي ميتوان به راحتي در دندانپزشکي هم قبول شد چون بالأخره به آزاد پول ميديم 4مبليون پول براي دنداپزشکي در هر ترم مکه الکيه؟پس کنکورجدا بشه بهتره.
  • کوروش IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    10 18
    دانشگاه ازاد کنکور بگيرد سخت تر است 2 بايد بار کنکور بدهيم
  • بيتا IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    18 0
    سلام ميخواستم بدونم کنکور ازاد برداشته شد براي سال 93 و چگونه ميشه در صورت تمايل ب رشته هاي دانشگاه ازاد ثبت نام کرد
  • مريم IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    20 0
    سلام بالاخره جدا شده يا نه؟ يعني يه نفر مسعول نيست که بخواد جواب بده؟
  • مريم IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    30 0
    با عرض سلام . به نظر من به عنوان يک شرکت کننده در کنکور ، ادغام آزمون دانشگاه سراسري و دانشگاه آزاد به ضرر ماست . انشاء الله در سال 94-93 دوباره به روال قبل بازگردد و ما شاهد برگزاري آزموني جدا از آزمون سراسري باشيم.
  • فاطمه IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    22 1
    لطفا کنکور پزشکي ازاد رو جدا کنيد ما چه گناهي کرديم که بايد موش ازمايشگاهي شما بشيم با اين ظرفيت هاي کمتون
  • الی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    17 0
    تو رو خدا جدا کنین کنکور آزاد وسراسری رو،بابا مردیم دیگه،این چ وضعیه،شما فکر جیب ما هستین یا پشت کنکور موندنمون،کنکور سراسری خیلی سخته،شاید کسی نتونه اون طوری که باید برا کنکور سراسری بخونه،تلاش کنه، شاید یکی مشکلی براش پیش اومد نتونه همش درش بخونه برا کنکور سراسری،عجب گیری کردیمه!!
  • الی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    16 1
    سلام،خواهش میکنم حتما کنکور آزاد و سراسری سال 94رو جدا کنید،خسته شدم از بس خوندمو موفق نشدم تو کنکور سراسری،حالا که میخوام برم دانشگاه آزاد اونم با سراسری ادغام کردینه،ما باید دیگه چ راهی رو انتخاب کنیم،کنکور زندگی رو ازم گرفته،خواهشمندم حتما کنکور 94 سراسری و آزاد رو جدا کنید.با تشکر
  • سهیل IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    17 0
    تورو خدا جداش کنین مجلس کارشناسی عمل نمیکنه
  • بهاره IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    23 0
    جداش کنیییییین لطفا
  • امیر IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    15 0
    سلام کنکور باید جدا بشه من پرستار بهنر میتونم از یه پشت کنکوری برم پزشکی بخونم جون دید وسیع تری دارم هم سواد بیشتر خواهشا جدا کنید اکه نطر ما براتون مهمه البنه هیج کس راضی نیست ولی ما باز می ایستیم
  • هادی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    17 0
    سلام تورو خدا کنکور آزاد را مستقل برگزار کنید خواهش میکنم
  • لیسانس IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    21 0
    شانس گند ما تا اومدیم بعد از چهار سال تحصیل توی رشته ای که بهش علاقه نداریم توی رشته مورد نظرمون شرکت کنیم زدید کنکور رو ادغام کردید!حالا منه بدبخت چه گلی به سر بگیرم؟!یهرحمی بکنید کنکور ازاد و سراسری رو عوض کنید در غیر اینصورت از داغ دل شما میرم خودمو دار می زنم!افسرده شدم بخدا از بس که دولتی در نیومدم.اه اینم شد زندگی؟
  • شاهین IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    16 1
    خواهش میکنم التماس میکنم افسردگی گرفتم بابا شاید کسی در حد کنکور سراسری نباشد سوال کنکور سراسری سخته آزاد خوبه بابا پول بین الملل نداریم بدیم آزاد پزشکی را میشه جور کرد کنکور آزاد را جدا کنید ترا خدا سخته کنکور سراسری
  • صادق IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    22 0
    سلام. توروخدا کنکور آزادو جدا کنید.خواهش میکنم
  • جلیای IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    21 0
    سلام. تو رو خدا یکی بگه سال ۹۴ کنکور ازاد جدا میشه؟؟؟؟؟؟؟
  • عاطفه IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    21 0
    خواهش میکنم کنکور ازاد رو از سراسری جدااااا کنید ارزو رشته مورد علاقه ام رو به دلم نذارید... خسته شدم از کنایه ها و تیکه های فامیل و خانواده.... خوااااااهش میکنم
  • اشکان IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    15 0
    خواهش میکنم التماس میکنم جدا بشه بابااااا شاید مغزم نکشه برای دولتی دیونه شدم بخدا افسردگی گرفتم بخدا
  • 1234 IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    13 0
    سلام لطفا جداش کنید.......همین کارارو میکنید که آدم به فکر خارج میفته دیگه........
  • سنا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    14 0
    باسلام ازتون خواهش میکنم جداش کنید این نه تنها نظر بنده بلکه نظر همه کنکوری هاست.اقای میرزاده شما خواهشا نهایت تلاش وسعیتان را بکنید برای جداسازی بخاطر پشت کنکوری ها!اخه قبول شدن از ازاد راحتره.ما راضی هستیم چندین برابر هزینه ثبت نام بدیم ولی این دوتا جدا بشن!!!!!!ممنون
  • حمیدرضاسهرابی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    17 0
    شماروبه خدا.به مقدسات.به امام رضاجداش کنید.خدایانجاتمون بده ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه.ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااروانی شدم
  • سهرابی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    11 0
    توقیامت تقاصشومیگیرم.نمیذاریدپزشک بشم حلالتون نمیکنم.سطح سراسری بامغزمامطابقت نداره.توروخداجداکنیدتاسراغ شغل آزادنرم.
  • بدبخت IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    10 0
    به ماکه رسیدآب دریاخشک شد.توروخدا جداش کنید.ای مسولان محترم به خاطرخدابه فکرمابشیدوجداش کنید.خواهش میکنما
  • قاسم IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    11 0
    تورو به هرچی میپرستی جداش کنیین.واسه همه این بهتره.
  • لطفى IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    11 0
    توروخدا جدا کنید چرا هیچکس به فکر ما پشت کنکوریا نیست؟؟؟؟ازتون خواهش میکنم جدا کنید اگه وجدان دارید و خدارو قبول دارید
  • فرشته IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    12 0
    باعرض سلام وادب ما داوطلبان هم بشدت ارزوی جدای ازمون ها را داریم وامیدوار به جدایی هستم وحداقل ان وقت با توجه به رتبه وبررسی جیب گرام به فکر رشته ونوع دانشگاه ومسائل دیگر میافتیم لطفا از مسئولین بخواهید نظر مردم را هم جویاشوندبی صبرانه منتظر تاروز دانشجو باتشکر
  • آرش IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    13 0
    به ما که رسید تو سال 92 کنکورو ادغام کردنو منم نتونستم اون چیزی که میخوام در بیام و الان دارم یه رشته ای که دوست ندارم میخونم که تصمیم گرفتم انصراف بدم مسسسسسسسسسسسسئولین 2 ذره به نظر ما احترام بذارید و کنکورو جدا کنید کافیه
  • سنا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    9 1
    تا روز دانشجو صبر داشته باشین.ایشالاکه جدا خواهد شد.این به صرف همه هس
  • پریسا IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    14 0
    با سلام خواهش میکنیم جداش کنید چقدر از عمرمونو بزاریم پای کنکور افسردگی گرفتیم همه که تو مدرسه های آنچنانی درس نخوندن یا پدر و مادر دکتروتحصیلکرده ندارن بخوان حتما سراسری شما رو قبول شن بعض ی ها هم به خاطر همین تصمیم گیری ها تون روانه ی خارج از کشور میشن ما باید تو کشور خودمون زمینه ی پیشرفت داشته باشیم فوقش تخصص هارو آزاد نکنید..
  • صالح IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    13 0
    ترو خدا جداش کنید... این واسه فارغ التحصیلایه بیچاره ای مثل من حکم طلا رو داره.... تترو خدا...
  • صالح IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    12 0
    خوب روز دانشجو که گذشت پس چرا هیپ خبری نیس؟؟؟/؟؟؟
  • حمزه IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    11 0
    ترو خدا جدا کنیدددددددد. به فکرما کنکوری ها باشید . هرچه هزینه ثبت نام باشد .پرداخت میکنم. جدددددداااا کنید.
  • ﺭﺣﯿﻤﯽ IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    9 0
    ﺑﯽ ﺯﺣﻤﺖ ﺟﺪﺍﺷﻮﻥ ﮐﻨﯿﺪ
  • عباس IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    10 0
    سلام منم موافقم خواهش میکنم یکی رسیدگی کنه وجدا بشه مرسی چرا خبری نشددددد پس
  • 10 سال در آرزوی پزشکی IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    12 0
    شما را قسم به امام حسین به قرآن جدا کنید من باید امسال قبول شم وگرنه میمیرم تورو خدا جدا کنید
  • فرشته IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    6 0
    آقا توروخدا یکی یه جوابی به ما بده روز دانشجوم که تموم شد
  • اناهیتا IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    12 0
    جدا کنید ازمونارو دیگه چرا به فکر ما نیستید ما دوست داریم پول بدیم شما چرا نگران پول خرج کردن ما هستید اخه.جون مادراتون جدا کنید
  • فاطمه IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    11 0
    با سلام تو سال 92 که کنکورهارو ادغام کردین ما هم مثل موش آزمایشگاهی هیچی نگفتی.حالا که میبینین جواب نداده آزمایشاتون حداقل امسال جداشون کنید.بابا تورو خدا یه ذره هم فکر ماها باشین.شماها تموم شدین.ماییم که باید ادامه بدیم
  • امیر حسین IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    10 0
    سلام تو رو جون بچه هاتون مخالفت نکنید بزارید جدا شه بابا من ی جوون ۲۲ سالم ۳ سال پشت کنکورم من اگه امسال قبول شم ۴سال دیگه تازه درسم تموم میشه کی میخوام سرکار برم کی میخوام تشکیل خونواده بدم بابا یکم بفکر ما باشین همه کارا رو برا خودتون نخواین من اگه امسال قبول نشم دیگه زندگیم هم تموم میشه
  • حمزه IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    11 0
    تروخدا جدا کنید ...........به فکرما پشت کنکوری باشید
  • نسرین IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    9 0
    تورو خدا جدا کنید پیر شدم پای کنکور زندگیم رو خراب کرده .خواهش میکنم از مسوولین جداش کنن
  • سهیل IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    7 0
    این خواسته ی هممون هست مسولین گوش کنن جداش کنن
  • نسیم IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    8 0
    نظر ما داوطلبا مهم ما می گیم با ید جدا بشه تورو خدا جدا ش کنید دعا تو ن می کنیم
  • روژان IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    8 0
    سلام تروخدا لیسانس نرم افزار گرفتم به هیچ شغلی نرسیدم 23 سال دارم حداقل برم تو ازاد رشته مورد علاقم بخوانم جدا شده یا نه من الان فهمیدم ادغامش کردید
  • ليلا IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    11 0
    تو‏ ‏رو‏ ‏خدا‏ ‏جداش‏ ‏كنيد
  • اسپهبد IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    7 0
    اقا بلاخره ما چکاره حسنیم.کنکور ازاد برگزار میشه یانه.یه جواب قطعی ودرست بدین.اینجا زمین فوتبال نیست که توپ رو توزمین یکدیگه میندازین.سر نوشت یه عده جون در کاره.
  • موسی IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    4 0
    بجای ایجاد کمپین برا کارهای یه ریال به درد این دانشجوها نمیخوره بیاید یه کمپین برا جدایی این ازمون تشکیل بدین تا دانشجویان گرامی رای بدن
  • مسعود IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    10 0
    بابا خودتونو گرفتین؟ جداش کنین دیگه ب شما چ ک ما باید دوبار آزمون بدیم جای شمارو ک تنگ نکردیم توکلی
  • علیرضاح IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    9 1
    واسه رشته های پرستاری هم ثبت نام بدون کنکوربذارین
  • فاطمه IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    7 0
    آیا در سال 94-95 هم کنکور آزاد جدا میشه یا نه/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • فاطمه IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    9 0
    برای رشته های پزشکی -میتوان بدون کنکور در دانشگاه آزاد ثبت نام کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ساحل IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    8 0
    جدا کنین من میخام شانسمو 2 بار امتحان کنم.ب شما چ ربطی داره ما تو خرج میوفتیم یا نه
  • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    7 0
    بابا تورا به خدا اینقدر به فکر منافع خودتون نباشین به خدا ما هم آدمیم چه کار به کنکور داشتین ادغامش کردین؟؟ ما جوونا چه گناهی کردیم؟؟ تو را به خدا جداش کنین به هرکی که میپرستین جاش کنین مارو بدبخت تر از این نکنینننننننننننننن
  • ستاره IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    3 0
    شمارو ب قران قسم میدم جداش کنید,شمارو ب ابوالفضل,ب امام حسین ب پیر ب پیغمبر قسم میدم جداش کنید,بخدا اگ کنکور 95 جدا نباشه هرروز سرنمازم نفرینتون میکنم وقتی میبینید ک داوطلب راضی نیس واسه چی سفتوسخت پایه حرفتون موندید؟نمیبخشمتون
  • لیلا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    3 0
    سلام لطفا دانشگاه ازادرا ازدولتی جداکنید اگه قرارباشه من دولتی قبول بشم پس ازادیگه نمیام والا این سه سال مردم را بدبخت کردین اگه نظرمامهمه پس جداش کنید من سه سال که میخوام ازادبدم بایداول دولتی شرکت کنم بعدازاد هری ثبت نام حداقل ۶۰هزارتومن میشه چرا مردم اذیت میکنین دکترمیرزاده چرا دانشگاه ازاد را جدانمیکنین چراباسرنوشت مردم بازی میکنین نزارین دیگه کنکورازاد بادولتی یکی بشه
  • لیلا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    3 0
    من الان سه ساله که دارم کنکور میدم به امید دانشگاه ازاد ولی اصلا قبول نمیشم من ۲۶سالمه پس کی ازدواج کنم تا قبول نشم دانشگاه ازدواج نمیکنم شرطم اینه بخدا نفرین این همه ادم را نزارین پشت سرتون . چراقوانین مملکت رو عوض کردین دانشگاه ازاد را جداکنید اینده مردم راخراب کردین .دکترتوکلی چه مشکلی بامردم دارین که میخواین بااین کارسرشون خالی میکنید.اقایان مسول همش حرف میزنین میگین نظر مردم مهمه پس مامیگیم دانشگاه ازادرو جدا کنید به امام حسین قسم دانشگاه ازاد رو جداکنید بخدا به خاطر این که دانشگاه ازاد قبول نشدم دست به خودکشی زدم ..چون همه مسخرم میکنن که چرا دانشگاه نمیرم اقای میرزاده ریس محترم دانشگاه ازاد ...دانشگاه ازاد رو جداکن سال ۹۵دیگه ازاد بادولتی یکی نشه...
  • سحر IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    3 0
    سلام اقای میرزاده چرانمیتوانیددانشگاه ازاد رو جداکنید واقعا اسم خودتونو گذاشتین مسول .من فقط نمیدونم دکتر خدای با دکترتوکلی چراقوانین این مملکت رو عوض کردن واقعا کسی نیست .دانشگاه ازادرو جداکنه .من مطمعنم هدف اقایان مسول اینکه جیب مردم راخالی کنن که ی بارواسه دولتی پول بدن ی برا ازاد.مثلا من الان این سه سال هدفم دانشگاه ازاد بود اصلا هدف نداشتم واسه دولتی امتحان بدم ولی چون یکی شده ی بارواسه دولتی بدم ی باربرا ازاد.واقعا متاسفم که ریس دانشگاه ازاد ازخودش بدبخت هیچ اختیاری نداره..کاری که شهما کردین با این جوانای بدبخت یزید با امام حسین نکرد..بابا مردم چندسال پشت کنکوربمونن تاکی برن سرکارتاکی ازدواج کنن ..به امام حسین قسم دانشگاه ازاد رو دیگه امسال جداکنکوربرگزارکنه ای کاش دکترتوکلی وخدای این متن رو میخوندن ..والبته دلشون به حال جوانای بدبخت میسوخت
  • امیر. IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    5 0
    سلام .دکترخدای خودتان جلو تلوزیون گفتین دانشگاه ازاد تاسال ۹۴مستقل میشود میخوایم ببینیم واقعا این کار رو میکنید .. واقعا چرا قوانین چندین ساله کشوررا زیرپامیزارید چرا اهمیتی به نظرمردم نمیدین وهرکاری دلتان میخوادانجام میدین .الکی فقط جلوتلوزیون شعارمیدین مانظرمردم مهمه .پس اگه مهمه جداش کنید.ماداوطلبا چندساله بدبختمون کردین .دیگه ماسال ۹۵میخوایم برادانشگاه ازاد امتحان جدابدیم ..دکترخدای به مولا قسم به مابدنکنید اگه باریس دانشگاه ازادمشکل داریدسرماخالی نکنید جداش کن دکترمیرزاده به جان عزیزت قسم جداش کن ..بابا مادردمونو به کی بگیم .اگه نظرمارو میخواد دکترتوکلی وهمش شعارالکی نمیده جداش کنید.
  • سپیده IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    4 0
    سلام تورو خدا دانشگاه ازاد رو جدا کنید این فرصت رو از مانگیرین مامیخوایم شانسمونو دوبار امتحان کنیم
  • محمد IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    5 0
    سلام تورو خدادانشگاه ازاد راجداکنید الان سه ساله ماداوطلبا سال ۹۴_۹۵کنکورمستقل میدیم دیگه خواستار یکی شدن نیستیم فقط باید جدابشه
  • لیلا IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    5 0
    سلام دکترمیرزاده تورو خدا دانشگاه ازاد رو جدا کن .دیگه به هیچ عنوان قبول نکنید ازادودولتی یکی باشه یعنی سال۹۵ما کنکور ازاد رو جدابدیم ..دکترما داوطلبا منتظریم ببینیم چیکارمیکنید خود دکترخدای گفت نهایتا تاسال ۹۴جدامیشود من خودم داخل تلوزیو نشنیدم پس باید دکتر خدای بدقولی نکنه وازاد رو جداکنه ..بابا وزیربهداشت اگه نزارین ازاد ازدولتی جدابشه پس به کل ازاد روحذف کنید ما مریض نیستیم این همه واسه ازاد که قراره پول بدیم بدبختی هم بکشیم..پس جداش کنید
  • بهار IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    5 0
    بابا جمع کنید این تصمیم های مسخره رو باعث بدبختی جوانا شدین ..کی این تصمیم رو گرفته که ازادبادولتی یکی بشه بیست و چند ساله دانشگاه ازادواسه خودش کنکور برگزارمیکردچرا یکیش کردیم باباوزیربهداشت چرامخالفت میکنید همه میگن شما نمیزارین ازاد جدابشه پس اگه این طوری ازاد رو حذف کنید بل کل ..ریس دانشگاه ازاد که ازخودش بدبخت اختیاری ندارد بابا دکترمیرزاده دیگه به هیچ عنوان قبول نکنید ازاد یکی بشه بادولتی..مااین همه پول میدیم که کنکور ازاد واسه خودش جداباشه.. دکترتوکلی لازم نیست شمابه فکرجیب مردم باشین اگه با مردمه پس مردم میگن جداش کنید وگرنه تمام این حرفا شعاره..هرثبت نام الان هم دوباره پس کجا شمابه فکرجیب مردمین ..ی بارپول دولتی رو میدیم ی بارهم پول ازاد...مثلا یکیش خود من اصلا نمیخوام واسه دولتی امتحان بدم پس چرا الکی دفترچه دولتی بگیرم .الان من دوبارپول میدم
  • نادر. IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    5 0
    سلام دکترمیرزاده ازهمون سالی که ازاد بادولتی یکی شده همش میگن سال اینده جدامیشه پس کو چرا الان سه ساله جدانشده ..چراهیچ کس به حرف شماگوش نمیده ..این چه وضعیه اگه امسال جدانشه پس دانشگاه ازاد راکلا ازکشور حذف کنید بابا مردم رو بدبخت کردیت این سه سال بابابه همه مسولان میگم تواین کشور حرف مردم مهمه ..وپس مردم میگن جداش کنید به مولا قسم مامیخوایم شانسمونو دوبارامتحان کنیم .
  • لیلا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    5 0
    سلام .تورو خدا دانشگاه ازاد امسال کنکور مستقل برگزارکنه .بابا به مردم بد نکنید .بزارین شانس شونو دوبارامتحان کنن.اگه ی بدبختی درکنکورسراسری رتبه نیوردحداقل درکنکور ازاد خوب بیاره مطمعن باشین که بااین کاری که شمااین سه سال کردین اینده خیلی ازجوانارانابودکردین .اگه یکی درکنکورسراسری رتبه خوب نیاره تاصد سال دیگه هم نمیاره پس بدنکنیدباجوانای بدبخت مردم .چراشماهابه حرفی کسی گوش نمیدین بابا ما وقتی پول واسه ازاد میدیم پس کنکورش هم جداباشه .مریض نیستیم بخوایم بریم ازادبعد سواالات خیلی سخت سراری رو جواب بدیم .اهای مسولان کشور به فکرجواناباشین نه اثبات وپافشاری رو حرفتون..
  • محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    4 0
    سلام دکترمیرزاده تو رو خداکنکور۹۵ازادمستقل باشه ی کم اهمیت بدین به پیامای مردم ..بابا دکتراگه ازاد جداست داخل تلوزیون بگین دیگه مامردیم دیگه بیاین جلو تلوزیون خبرخوش رو زودتربدین ..مامنتظرم هرچه زودتر...بابا اهای مسولای کشور کنکور ازاد رو جداااااااکنید .اقای دکترنزارین دیگه یکی بشه این طورکه نمیشه ما سوالای دولتی جواب بدیم بعدبیایم ازاد روانی که نیستیم..
  • ایلار IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    4 0
    سلام .دکترمیرزاده مثل اینکه قصد جدای دانشگاه ازاد رو ندارین .هیچ خبری ازتون نیست .این قدر دانشگاه رفتن سخت شده .که حتی با تکمیل ظرفیت مازاد هم نمیشه تو رشته مورد علاقه مون که پزشکیه درس خوند واقعا متاسفم که اینده تمام این جوانا رو نابود کردین .بابا دانشگاه ازاد رو جدا کنید .چرا حرف تو گوش این مسولا نمیرن باید ماچیکارکنیم که شماها حرف دل مردم را بفهمین .این دیگه چه مدلی بود برا انتخاب رشته دانشگاه ازاد پزشکی تراز خود ازاد با تراز مازادخودگردان یکی بود بابا چرا همه چیز رو مسخره کردین ی بار .دانشگاه ازاد را به کل از مملکت حذفش کنید این مسخره بازیا دیگه چیه پول بدی استرس و بدبختی که اگه قبول بشم رو تحمل کنیم.
  • مهرداد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    5 0
    با سلام . شما را به خدا قسم . به امام حسین قسم . دو کنکور را از هم جدا کنید . خواهشششششششششش میکنمممممم .
  • سحر IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    5 0
    سلام .تورو خدا این پیام منو نشون دکتر خدای بدین ..اقای دکتر خودتون پشت تلوزیون گفتین که دانشگاه ازاد تاسال ۹۳_۹۴یکی است وبعدا جدا میشود بخدا خودم شنیدم که گفتین جداش میکنین ..پس ببینم واقعا مرد هستین رو حرفتون بمونید .اقای دکترچرا اینده این جوانا رو چند ساله نابود کردین .واقعا مابیایم پول بردیم بدبختی بکشیم تمام این استرس های روانی رو تحمل کنیم بعد بیایم کنکور دولتی بدیم برا ازاد .مگه احمقیم .مامیخوایم دوبار شانسمونو امتحان کنیم لطفا شما به فکر جیب مردم نباشین که میگین برا کم کردن هزینه این کار رو کردیم ..بخدا من سرنمازام همیشه نفرین میکنم کسی رو که دانشگاه ازاد را با دولتی یکی کرد.ماسال ۹۵میخوایم کنکور ازاد رو جدابدیم .جدا جدا جدا .بابا بفهمین.اهای مسولای مملکت لطفا شعارندین که میگین نظر مردم مهمه .این مردم میگن جداش کنین کنکور ازاد با دولتی رو
  • لیلا IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    12 1
    سلام .تو رو خدا دیگه بسه .دانشگاه ازاد رو جداکنید .سه سال جوانا رو بدبخت کردیم با ای تصمیم الکی که گرفتین..ما سال ۹۵کنکور ازاد رو جدامیدیم
  • فاطمه معبودي IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    11 0
    خواهشا جدا كنيد
  • ستایش IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    8 0
    اقای دکترفکرکنم شما هم قصد جدای دانشگاه ازاد رو از دولتی ندارین هیچ خبری ازتون نیست .تواین مملکت همیشه همه شعار میدن که .میگن نظر مردم مهمه .پس اگه واقعا مردم واقعا واستون مهمه .همه میگن دانشگاه ازاد رو جدا کنید .بابا ماامیدمون به دانشگاه ازاد بود که بتونییم شانسمونو دوبار امتحان کنیم .چرا هرروز از خواب پامیشین ی تصمیم الکی میگیرین .وقانون مملکت رو عوض میکنید .تو رو خدا اقایون مسول بخدا ماگناه داریم این قدر با سرنوشتمون بازی میکنید .دانشگاه ازاد امسال ما کنکور جدامیدیم بابا دیگه بسه سه سال کارخودتون رو کردین ...دکترخدای .دکتر توکلی .وزیران بهداشت مادلمون میخواد دانشگاه ازاد جدابشه لطفا سال ۹۵ماکنکور جدامیدیم
  • helen IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    6 0
    آقا تورو خدا از هم جدا بشن
  • زهرا IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    6 0
    آقای دکتر توروخدا خواهش میکنم ازتون عاجزانه خواهش میکنم کنکور آزادو جداکنین.خواهش میکنم????
  • وحید IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    6 0
    شمارو به اون خدایی که می پرستین کنکور ازادوجداکنین.هیچ کدوم از داوطلب ها مخصوصا تو رشته تجربی راضی به ادغام این دو کنکور نیستن.
  • الناز IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    6 0
    آزمون دانشگاه آزاد باید به صورت مجزا برگزار بشه، 3 ساله با این طرح مزخرف تجمیع آزمون سراسری و آزاد خونه نشین هستم، آزمون مجزا دانشگاه آزاد یه فرصت و یه حق انتخاب واسه داوطلب هست
  • م IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    2 0
    تورو خدا کنکور آزاد رو ب صورت مستقل برگزار کنین بخدا 4ساله توی خونه نشستم????????
  • ناشناس IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    3 0
    بابا یکی نیست .پیامای این مردم دربه در رو بخونه .پس اگه سایتتون الکیه وواسه دلخوشی ما گذاشتین لطفا جمعش کنید چون الان ما سه ساله نیزنیم تو سر میگیم .بابا باچه زبونی بگیم کنکور ازاد رو جدا کنید .اگه زبان فارسی هم بلد نیستتید تا با ی زبان دیگه واستون بنویسم .ما امسال دیگه کنکور دولتی نمیدیم به هر قیمتی شده .بابا پدرمون رو دراوردین با این تصمیم الکیبدبختمون کردین .جداش کنید
  • نجمه IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 4
    اونایی که میگن آزاد جدا بشه بخاطر اینه که میخوان درسا رو سرسری بخونن و قبول بشن. تو رو خدا یه نگاه به سوالای کنکور آزاد بندازین. همیشه پر از اشتباه و ابهام و شبهه است به نظر من سوالای دانشگاه آزاد اصلا معیار خوبی برای پذیرش دانشجو در رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی نیست. اصلا مدل درس خوندن برای کنکور دانشگاه آزاد فرق میکنه واقعا سوالاش خوب نیست. یک بار بخونید دقیق و مفهومی. درسته که آزمون یکی هست ولی پذیرش که جداست. پس بهانه نیارید. دوستان بجای لابه و التماس بچسبید به کتابها و درسهاتون.
  • ناشناس IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    7 0
    اونای هم که میگن دانشگاه ازاد جدا نشه .صد درصد پولشو ندارن برن .حالا واسه همین میگن نباید جدا بشه .این قانون سی ساله کشورمونه که باید برگرده به روال اول .دوست عزیز این قدر حسود نباش خوب تو بخون دولتی قبول شو چه کازی به کار مردم داری کسی مجبورت نمیکنه
  • رکی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    10 0
    سلام .تو رو خدا بگین که کنکور ازاد و سراسری جدا شده من خیلی استرس دارم لطفا جواب بدین
  • فرفر IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    9 0
    تو رو خدا جدا کنیدددددددد اینکاری که شما سه ساله با ما کردین نتیجه اش اینه که داغونمون کرده خورده خاکشیرم اقا خورد
  • unknown IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام، من کنکور سراسری ثبت نام کردم چون چیزی درمورد آزاد نوشته نشده بود خواهشا اطلاع بدید اگه اشتباه متوجه شدم! و اینکه تاریخ آزمون مشخص نیست،مثل پارسال نکنید لطفا اجازه بدید بیشتر مطالعه کنیم
  • سارا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    بس کنید توروخدا جدا کنید بره دانشگاه آزاد برای تنبلا نیست به پیر به پیغمبرشاگرداول بودم تو مدرسه ولی تو کنکور از آخر اولم بزارید آزاد جدا بشه پدر ما رو در اوردید با این تصمیمات سر خود خودتون