قدس انلاین-قاانی:یک منبع اگاه از احتمال معرفی شدن اسماعیل شوشتری به عنوان گزینه استانداری خراسان رضوی خبر داد.

"شوشتری"گزینه جدی برای استانداری خراسان رضوی

این منیع اگاه که نخواست نامش ذکر شود درگفتگوبا قدس انلاین گفت پس از بررسی گزینه های مطرح شده،بنظر می سد وزارت کشورنام"حجت‌الاسلام محمد اسماعیل شوشتری"را به عنوان استاندار خراسان رضوی در اختیارهیات دولت قراردهد.
البته دراین بین گزینه های دیگری نیز مطرح وجدی شده اند.
گفتنی است حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل شوشتری از گزینه های مطرح دکتر روحانی برای تصدی وزارت دادگستری بود.
حجت‌الاسلام محمداسماعیل شوشتری در سال 1328 در نیشابور به دنیا آمد و قبل از پیروزی انقلاب تحصیلات حوزوی خود را گذراند. اولین سمت وی بعد از انقلاب، فعالیت در دادستانی انقلاب در دوران دادستانی آیت‌الله آذری قمی و دادستانی کل آیت‌الله‌هادوی بود. سپس وی از سوی دفتر امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه به شیروان اعزام شد در دوره اول مجلس نیز از زادگاهش قوچان به عنوان نماینده انتخاب شد که تا دوره دوم ادامه یافت و در هر دو دوره عضو کمیسیون حقوقی و قضایی بود.
سپس وارد شورایعالی قضایی شد و به عنوان دادیار دادسرای دیوانعالی کشور فعالیت کرد و پس از آن نیز در اواخر سال ۱۳۶۶ مسئولیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تربیتی و تأمینی به وی واگذار شد.
وی در دو دوره ریاست جمهوری آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی و خاتمی ۱۶ سال در سمت وزیر دادگستری فعالیت داشت و قضاوت در دیوان‌عالی کشور نیز آخرین سمت شوشتری قبل از بازنشستگی بود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فردوس توسي IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    3 1
    انشاا...