در شب و روزعید سعید غدیر خم عید امامت و ولایت، بارگاه منور ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) میزبان انبوه زائران و مجاورانی بود که از دور و نزدیک آمده بودند تا این عید بزرگ را به پیشگاه آن امام همام تبریک و تهنیت بگویند. <BR>

بارگاه منور ثامن الحجج (ع) غرق شور و شادی شد

 

مراسم ویژه جشن غدیر همراه با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) روزگذشته با حضور آیة ا... واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی علما، زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در شب عید غدیر خم نیز بارگاه منور ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شاهد انبوه زائران و مجاورانی بود که از دور و نزدیک آمده بودند تا این عید بزرگ را به پیشگاه آن امام همام تبریک و تهنیت بگویند.
در این مراسم مداحان و سخنرانان در عظمت غدیر خم عید ولایت و امامت مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) اشعاری را قرائت و مطالبی بیان کردند.
در این مراسم، آیة ا... سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در سخنانی پیرامون عظمت غدیرخم روز کامل شدن دین به فرمان ذات اقدس الهی و روز ابلاغ امامت از جانب رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) مطالبی ایراد کرد.
وی با بیان اینکه بهترین تحلیل، تبیین، توصیف و شناخت در مورد مساءله غدیر را قرآن ارائه کرده است، گفت: امشب شب عید غدیر است و باید تمام احساسات و عواطف انسان نسبت به امام علی(ع) بروز داده شود اما در کنار این عملیات عاطفی باید حوزه عقلانی و شناخت و معرفت شناسی غدیر مورد توجه قرار بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غدیر یک اتفاق و رویداد تاریخی نیست، تصریح کرد: غدیر یک جریان اعتقادی، کلامی، سیاسی و اجتماعی است که از روز غدیر تا امروز به صورت یک جریان زنده در کانون اجتماعی مسلمانان و بوته فکر و عقاید ما وجود داشته است.
همچنین بعد از ظهردیروز خطبه غدیر در حرم مطهر رضوی قرائت شد.گزارش خبرنگاران ما ازشهرها و روستاهای کشور حاکی است، مردم ولایتمداربا برپایی مراسم جشن و شادی، عید امامت و ولایت مولای پرهیزگاران، امام عارفان، امیر مومنان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) را گرامی داشتند.
به همین مناسبت، ایستگاه های صلواتی توسط مردم و کسبه در اماکن و معابر دایر شد و با پخش شربت و شیرینی این روز مبارک،گرامی داشته شد.همچنین عصر دیروزهمزمان با عید سعید غدیرخم و به منظور نهادینه کردن فرهنگ ابلاغ حدیث غدیر طبق دستور نبی مکرم اسلام(ص)، جمعی از مردم مشهد در حرکتی خودجوش به سمت حرم امام رضا(ع) راهپیمایی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.