۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: 208612

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: زنجبیل از قرن ها پیش در آسیا به عنوان داروی ضد التهاب طبیعی و معجزه ای مؤثر و مقرون به صرفه برای تسکین دردهای رماتیسمی و خشکی مفاصل مرتبط با آرتروز و آرتریت کاربرد داشته است.

با این گیاه دردهای آرتروز را تسکین دهید

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ مطاالعات اخیر نشان می دهد که زنجبیل با تاثیر یر مفاصل و تسکین درد مانند داروی مسکن طبیعی عمل می کند. این گیاه همچنین یک آنتی اکسیدان قوی نیز محسوب می شود و خواص انرژی زا بر بدن دارد. چربی ها و اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در آن موجب این تاثیر ضدالتهابی شده است. دیگر ترکیبات آن نیز علت مقابله با دردهای مفاصل محسوب می شود.
زنجبیل در برنامه غذایی
زنجبیل به شکل های مختلف در ترکیب بسیاری از غذاهای آسیایی و معمولا همراه با زردچوبه ؛ داروی ضدالتهاب دیگر به کار می رود. بیشتر مردم سالمند آسیا و هند از این ادویه در برنامه غذایی خود استفاده می کنند.
به نظر می رسد مصرف یک برش ریشه زنجبیل تازه در ابتدای غذا برای تسکین خشکی و سفتی مفاصل مفید است. کسانی که این نوع خوردن زنجبیل را دوست ندارند می توانند نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب جوش ریخته، خوب به هم بزنند و پس از خنک شدن در صورت تمایل با کمی عسل میل کنند. البته نباید بیش از 3 فنجان در روز مصرف شود.
روغن زنجبیل
خواص ضد اسپاسم، تب بر و ضدعفونی روغن زنجبیل باعث شده تا محصولی عالی برای تسکین بسیاری دردها مانند سرماخوردگی، درد گلو و گرفتگی عضلات به روش ماساژ باشد. قدرت گرمایی و آرام بخشی این گیاه در تسکین دردهای مفاصل و ماهیچه ها در ماساژ درمانی مورد تایید است.
زنجبیل به شکل تازه، پودر، کپسول یا روغن بخش مهمی از داروخانه گیاهی همه منازل است.
برگردان از : www.Passportsante.fr
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.