تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری «عبدالله عبدالله» پس از ارائه فایل صوتی منسوب به رئیس سابق دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، سند دیگری را مبنی بر تقلب در انتخابات این کشور در اختیار رسانه‌ها قرار داد.<BR>

افشای دومین سند تخلف انتخاباتی از سوی تیم «عبدالله»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، لحظاتی قبل تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری «عبدالله عبدالله» پس از ارائه فایل صوتی منسوب به «ضیاء الحق امرخیل» رئیس سابق دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، سند دیگری را مبنی بر تقلب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

تیم اصلاحات و همگرایی امروز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل، فایل ویدئویی را به نمایش گذاشت که در آن افرادی در حال پرکردن صندوق‎ها با آرای تقلبی به نفع کاندیدای مشخص را نشان می‌دهد.

در این فایل ویدئویی نشان داده می‌شود که 20 صندوق حاوی 12 هزار برگه رای، به نفع «اشرف غنی احمدزی» در ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان با آرای تقلبی پر می‎شود.

ستاد انتخاباتی عبدالله در نشست خبری امروز فایل صوتی دیگری را نیز رسانه‎ای کردند که در آن «عبدالمجید خوگیانی»، والی ولایت جنوبی «میدان وردک» افغانستان طی تماس تلفنی با یکی از افسران نیروهای امنیتی این کشور، می‌خواهد تا با توجه به احساسات قومی و به لحاظ این که به تبار «پشتون» تعلق دارد، زمینه را برای تقلب به نفع اشرف غنی احمدزی فراهم کند.

این در حالی است که پنج روز قبل نیز تیم اصلاحات و همگرایی فایل صوتی جنجالی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که به ادعای این تیم در این فایل صوتی ضیاء الحق امرخیل رئیس سابق دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به زبان پشتو به یکی از کارمندان این کمیسیون دستوراتی می‎دهد که به ادعای تیم عبدالله تقلب سازمان یافته به نفع کاندیدای رقیب است.

در بخش دیگری از این فایل صوتی، به یکی از کارمندان ارشد محلی کمیسیون انتخابات افغانستان دستور داده شده که «گوسفندها» را به کوه‌ها ببرد و فربه بازگرداند بنابراین تیم عبدالله عبدالله ادعا می‌کند که منظور وی، بردن صندوق‌های خالی و پر کردن آن به نفع احمدزی است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.