نخست وزیر اردن اعلام کرد کشورش ناتو را در جنگ علیه گروه تروریستی داعش همکاری نمی‌کند.

نخست وزیر اردن: در جنگ علیه داعش با ناتو همکاری نمی‌کنیم
 به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری معا، نخست وزیر اردن روز شنبه اعلام کرد کشورش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو را در جنگ علیه گروه تروریستی داعش همراهی نمی کند.

"عبدالله النسور" گفت: " اردن هرگز عضوی از ائتلافی که در نشست سران ناتو اعلام شد نخواهد بود و در جنگ دیگران شرکت نمی کند."

النسور در حاشیه نشست سیاسی که روز شنبه در امان برگزار شد درباره موضع اردن در قبال نتایج نشست سران ناتو افزود ائتلافی که در نشست جدید سران ناتو برای مقابله با داعش اعلام شد مخصوص کشورهای عضو این سازمان است.

وی درباره نقش احتمالی اردن در مقابله با گروه تروریستی داعش افزود: " اگر اردن بخواهد عضوی از ائتلاف بین المللی علیه داعش باشد موضعی مانند ترکیه اتخاذ خواهد کرد. اردن عضو هیچ ائتلافی نیست و سیاست این کشور مبتنی بر بی طرفی است."

نخست وزیر اردن درباره گسترش نفوذ و قلمرو داعش ابراز نگرانی و خاطرنشان کرد: " ما درباره اوضاع منطقه خاورمیانه و تحولات جاری در سوریه ، عراق ، یمن ، لیبی و فلسطین نگرانیم."

النسور درباره هرگونه آمادگی جدید برای مقابله با چالش‌های منطقه گفت: " ما در امور داخلی دیگران دخالت و در جنگ های دیگران نیز شرکت نمی کنیم. ما از کشور خود دفاع می کنیم و از آمادگی خوبی در این خصوص برخورداریم. دستگاه های امنیتی و نظامی ما نیز در آمادگی کامل به سر می برند."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.